- Lokalizacja w aucie: Oś tylna
- Średnica tłoka [mm]: 14,3
- Ciężar [kg]: 0,242
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 2742 |
ATE | 03.3214-0812.3 |
ATE | 24.3214-0902.3 |
ATE | 24321409023 |
ATE | 3321408123 |
AUDI | 171611051B |
AUDI | 1H0611053B |
BENDIX | 212063B |
BENDIX | 212323B |
BOSCH | 0 986 475 290 |
BOSCH | 986475290 |
BREMBO | A 12 044 |
BREMBO | A 12 415 |
BREMBO | A12044 |
BREMBO | A12415 |
DELPHI | LW40812 |
DELPHI | LW44013 |
FEBI | 02216 |
FEBI | 06102 |
FEBI | 2216 |
FEBI | 6102 |
FERODO | FHW004 |
FERODO | FHW4099 |
FRITECH | CF001 |
FTE | R14013A1 |
FTE | R1408C1 |
FTE | R1408J1 |
LPR | 4327 |
LPR | 4913 |
LUCAS_ELEC | 5001108 |
METELLI | 04-0116 |
METELLI | 04-0597 |
METELLI | 40116 |
METELLI | 40597 |
MGA | C1571 |
NK | 1340804701 |
QUINTON HA | BWC3250 |
QUINTON HA | RF14003 |
QUINTON HA | RF14004 |
ROADHOUS | 1514.00 |
ROADHOUS | 151400 |
SBS | 1340804701 |
TRUSTING | CF001 |
TRUSTING | CF532 |
TRW | BWA108 |
VW | 171611051B |
VW | 1H0611053B |
AUDI
|
VW
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Cylinderek hamulcowy ABE C5W006ABE | ABE | Brak ceny |
Cylinderek hamulcowy DJ PARTS AW1320 | DJ PARTS | Brak ceny |
Cylinderek hamulcowy KAVO PARTS BWC-6503 | KAVO PARTS | 90,00 zł |
Cylinderek hamulcowy KAWE W4913 | KAWE | Brak ceny |
Cylinderek hamulcowy AKRON-MALÒ 89652 | AKRON-MALÒ | Brak ceny |
Cylinderek hamulcowy AKRON-MALÒ 90234 | AKRON-MALÒ | Brak ceny |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.