- Średnica tłoka [mm]: 19,05
- Wymiar gwintu: 10 X 1
- Rozstaw srub mocujących: 36
- System hamulcowy: Bendix
- Materiał: Żeliwo szare
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AKRON-MALÒ | 90118 |
APEC | BCY1329 |
ATE | 24.3219-1704.3 |
BENDIX | 212247B |
BENDIX | 622174 |
BENDIX | L622174 |
BOSCH | 0204116181 |
BOSCH | F026002181 |
BOSCH | F026009181 |
BRAKE ENG | WC1454BE |
BREMBO | A12293 |
CIFAM | 101-642 |
CITRO | 4402A7 |
CITRO | 9566949780 |
DELPHI | LW21060 |
DELPHI | LW22174 |
FEBI | 171140 |
FERODO | FHW214 |
FIAT | 71738326 |
FIAT | K9566949780 |
FIRST LINE | BBW1626 |
FIRST LINE | DW587 |
FIRST LINE | FBW1626 |
FRITECH | CF094 |
FTE | R19070A1 |
GIRLING | 5004121 |
JURID | 212247J |
LANCIA | 71738326 |
LANCIA | 956649780 |
LANCIA | K9566949780 |
LPR | 4482 |
MAG | BSW0348 |
METELLI | 04-0642 |
MGA | C1781 |
MIN | MWC1291 |
MIN | MWC382 |
MOTAQUIP | VWC589 |
MOTRIO | 8671020580 |
NAPA | NCY1032 |
NK | 801926 |
NUOVA TECN | 3214 |
OPENPARTS | FWC305200 |
PAGID | 72224 |
PEUGE | 4402A7 |
QUINTON HA | BWC3727 |
TRUSTING | CF094 |
TRW | 32967610 |
TRW | BWD121 |
UNI | GWC1436 |
VALEO | 402000 |
VALEO | 9210122 |
VILLAR | 6235042 |
CITROËN
|
FIAT
|
LANCIA
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Firma Samko działa na rynku od przeszło 30 lat. Założono ją w 1992 roku we Włoszech, gdzie do dzisiaj znajduje się główna siedziba przedsiębiorstwa. Części Samko to tylko i wyłącznie produkty przeznaczone na aftermarket. Obecnie firma prowadzi swoje działania w wielu miejscach świata. Dysponuje licznymi fabrykami nie tylko we Włoszech, ale także w innych krajach, głównie w Europie Południowej i Wschodniej. Natomiast części samochodowe Samko trafiają do 76 krajów na świecie.
Samko to marka należąca do firmy LPR, jednego z gigantów w zakresie produkcji części zamiennych do samochodów. Firma oferuje rozmaite podzespoły z różnych kategorii produktowych. Natomiast pod marką Samko dostępne są jedynie części układu hamulcowego. Jednocześnie należy wskazać na bardzo dużą listę produktów znajdujących się w katalogu. W zasadzie każdy europejski kierowca znajdzie w nim produkty kompatybilne z jego pojazdem.
Części hamulcowe Samko cieszą się uznaniem nie tylko kierowców, ale również mechaników i innych ekspertów. Doceniane są głównie za wysoką wytrzymałość – doskonale spisują się nawet po przejechaniu wielu tysięcy kilometrów. Tym samy zakup części Samko to często oszczędność, wynikająca z możliwości przełożenia wymiany części na później.