- Materiał: Aluminium
- System hamulcowy: TRW
- Rozstaw srub mocujących: 15,9
- Wymiar gwintu: 10 X 1
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AKRON-MALÒ | 90315 |
APEC | BCY1516 |
APEC | BWC8233 |
ATE | 24.3219-1760.3 |
BLUEPRINT | ADF124401 |
BOSCH | 0986475970 |
BOSCH | F026A06947 |
BRAKE ENG | WC2013BE |
BREMBO | A12647 |
CIFAM | 101-973 |
DELPHI | LW90093 |
FERODO | FHW4499 |
FIRST LINE | BBW1891 |
FIRST LINE | FBW1891 |
FORD | 1550271 |
FORD | 1802625 |
FORD | 1894332 |
FORD | 8V512261BA |
FORD | 8V512261BB |
FORD | E3B12261AA |
FORD | E4B12261AA |
FRITECH | CF853 |
FTE | R19012471 |
GIRLING | 5004345 |
JURID | 251081J |
LPR | 5169 |
MAG | BSW0512 |
METELLI | 04-0973 |
MGA | C1856 |
MIN | MWC1648 |
MOTAQUIP | VWC906 |
NAPA | NCY1021 |
NK | 802571 |
NUOVA TECN | 4106 |
OPENPARTS | FWC331100 |
PAGID | 72396 |
QUINTON HA | BWC3821 |
TRUSTING | CF853 |
TRW | BWD345 |
VALEO | 402369 |
VALEO | 9210105 |
FORD
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Firma Samko działa na rynku od przeszło 30 lat. Założono ją w 1992 roku we Włoszech, gdzie do dzisiaj znajduje się główna siedziba przedsiębiorstwa. Części Samko to tylko i wyłącznie produkty przeznaczone na aftermarket. Obecnie firma prowadzi swoje działania w wielu miejscach świata. Dysponuje licznymi fabrykami nie tylko we Włoszech, ale także w innych krajach, głównie w Europie Południowej i Wschodniej. Natomiast części samochodowe Samko trafiają do 76 krajów na świecie.
Samko to marka należąca do firmy LPR, jednego z gigantów w zakresie produkcji części zamiennych do samochodów. Firma oferuje rozmaite podzespoły z różnych kategorii produktowych. Natomiast pod marką Samko dostępne są jedynie części układu hamulcowego. Jednocześnie należy wskazać na bardzo dużą listę produktów znajdujących się w katalogu. W zasadzie każdy europejski kierowca znajdzie w nim produkty kompatybilne z jego pojazdem.
Części hamulcowe Samko cieszą się uznaniem nie tylko kierowców, ale również mechaników i innych ekspertów. Doceniane są głównie za wysoką wytrzymałość – doskonale spisują się nawet po przejechaniu wielu tysięcy kilometrów. Tym samy zakup części Samko to często oszczędność, wynikająca z możliwości przełożenia wymiany części na później.