Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
4U Autopa | 37302PU |
A.B.S. | 62851X |
ABE | C5C018ABE |
ABE | C5P028ABE |
ABTEX | ACY1054R |
AKRON-MALÒ | 90039 |
APEC | BCY1067 |
APEC | BWC8073 |
ATE | 24.3219-1610.3 |
AUTO-SPEED | 290CL00092 |
AUTO-SPEED | 290CR00092 |
BARUM | BAW1912 |
BBR | 027-10-02593 |
BORG BECK | BBW1476 |
BOSCH | 0 204 116 223 |
BOSCH | F 026 002 223 |
BOSCH | F 026 009 223 |
BRAKE ENG | WC1588BE |
BRAKE ENG | WC4679 |
BRAXIS | AJ2066 |
BREMBO | A 12 186 |
BREMSI | BC0084 |
BSF | 04262 |
BSG | BSG 70-220-004 |
CAR | 3791C |
CIFAM | 101-568 |
CITRO | 4402.94 |
CITRO | 95 659 674 |
Caliper EP | R048R |
DANAHER | 210.02.10591C |
DEEVO | BI01555 |
DELPHI | LW25036 |
DELPHI | LW25114 |
DIAMAX | N03032 |
DJ PARTS | AW1116 |
FEBI | 09595 |
FEBI | 9595 |
FERODO | FHW046 |
FRITECH | CF084 |
FTE | 9210121 |
FTE | R19065A1 |
GIRLING | 5004130 |
HART | 220 755 |
HELLA | 8AW 355 530-081 |
HELLAPAGID | 8AW 355 530-081 |
JPG | 4161300400 |
JURATEK | JCY1054R |
JURID | 251023J |
KAGER | 39-4274 |
KAMOKA | 1110080 |
KAWE | W4679 |
KRAFT AUTO | 6035930 |
LPR | 4679 |
MAG | 359001300410 |
MAG | 360219230238 |
MAPCO | 2347 |
MAXGEAR | 19-0168 |
METELLI | 04-0568 |
METZGER | 101-568 |
MEYLE | 11-14 531 0006 |
MEYLE | 11-14 533 0026 |
MGA | C1780 |
MGA | PM623779 |
MOTAQUIP | VWC550 |
Motrio | 8671020642 |
NATIONAL | NWC5013 |
NK | 809958 |
OPENPARTS | FWC3240.00 |
OPTIMAL | RZ-3690 |
OSSCA | 11649 |
PATRON | PBC4679 |
PEUGE | 4402.94 |
PROTECHNIC | PRH2495 |
ProfiPower | 5B2008R |
QUINTON HA | BWC3467 |
REMSA | C1519.28 |
RIDEX | 277W0037 |
ROADHOUS | 1519.28 |
SAMKO | C11375 |
SASIC | 4024944 |
SBS | 1340809958 |
SIGMAUTO | BC0084 |
STELLOX | 05-83462-SX |
Stark | SKWBC-0680036 |
TEXTAR | 34015900 |
TOPRAN | 720 264 |
TRISCAN | 8130 28028 |
TRUSTING | CF084 |
TRW | BWD130 |
VILLAR | 623.5218 |
WOKING | C1519.28 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Swag to niemiecki producent części samochodowych o globalnym zasięgu. Przedsiębiorstwo jest dziś zależne od korporacji Bilstein, uchodzącej za jednego z największych producentów autoczęści na świecie. Oferta firmy Swag jest kompleksowa. Producent oferuje autoczęści z 5 głównych kategorii: układ kierowniczy, układ silnika, układ hamowania, podwozie, układ elektryczny.
Do elementów układu kierowniczego, które produkuje Swag, należą drążki, końcówki drążków i przeguby. Od początku działalności firma Swag jest znana z produkcji części rozrządu. Przedsiębiorstwo zajmuje się produkcją części bezpośrednio powiązanych z pracą silnika. W ofercie znajdziemy zatem m.in. układy chłodzenia silnika, układy paliwowe oraz zawieszenie jednostki napędowej. Części Swag to także tarcze i klocki hamulcowe. Na szczególne wyróżnienie zasługują właśnie klocki hamulcowe Swag, które dzięki wykorzystaniu podczas produkcji specjalnej technologii termicznej, wykazują niemal maksymalną efektywność działania również bez nagrzewania.
Swag to firma z ponad 50 letnią historią. Obecnie marka należy do grupy Bilstein, co umożliwia szerszą dystrybucję części samochodowych Swag. Przynależność do międzynarodowego potentata zwiększa również możliwości firmy w zakresie produkcji części samochodowych. Dzisiaj produkty Swag pojawiają się na całym świecie. Producent głównie tworzy części przeznaczone na aftermarket, jednak współpracuje również z kilkoma producentami samochodowymi. Podczas pierwszego montażu autoczęści Swag są wykorzystywane m.in. przez Mercedesa czy Volkswagena.