Dodaj opinię
(29.12.2015)
Opinia wystawiona dla Cylinderek hamulcowy TRW BWD113
(28.08.2015)
Opinia wystawiona dla Cylinderek hamulcowy TRW BWA154
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 2742 |
ATE | 03.3214-0811.3 |
ATE | 03.3214-0812.3 |
ATE | 03.3217-2112.3 |
ATE | 24321409023 |
ATE | 3321721123 |
AUDI | 171 611 051 A |
AUDI | 171 611 051 B |
BENDIX | 212063B |
BENDIX | 212323B |
BORG BECK | BBW1265 |
BOSCH | 0 986 475 290 |
BOSCH | 986475290 |
BOSCH | F 026 009 290 |
BRAKE ENG | WC1350BE |
BREMBO | A12044 |
BREMBO | A12415 |
CAR | 3505 |
CAR | 3527 |
DELPHI | LW40812 |
DELPHI | LW44013 |
FEBI | 02216 |
FEBI | 06102 |
FERODO | FHW004 |
FERODO | FHW4099 |
FIRST LINE | FBW1265 |
FIRST LINE | FBW1631 |
FTE | R14013A1 |
FTE | R1408A1 |
FTE | R1408B1 |
FTE | R1408C1 |
FTE | R1408G1 |
FTE | R1408J1 |
HELLA | 8AW 355 531-531 |
HELLA | 8AW 355 531-551 |
JURID | 212063J |
JURID | 212323J |
MAG | 360219230260 |
MAG | 360219230344 |
METELLI | 04-0116 |
METELLI | 040597 |
METZGER | 101597 |
MEYLE | 100 611 0036 |
MEYLE | 100 611 0055 |
MGA | C1552 |
MGA | C1571 |
NK | 804701 |
OPTIMAL | RZ-3924 |
OPTIMAL | RZ-3924A |
PAGID | 72025 |
PAGID | 72199 |
PEX | 114436 |
PEX | 114572 |
QUINTON HA | BWC3250 |
QUINTON HA | RF14003 |
QUINTON HA | RF14004 |
REMSA | C151400 |
SWAG | 30906102 |
SWAG | 99902216 |
TEXTAR | 34002500 |
TEXTAR | 34002700 |
TRISCAN | 813029004 |
TRUSTING | CF001 |
TRW | 32660052 |
VALEO | 350385 |
VALEO | 350539 |
VW | 171 611 051 A |
VW | 171 611 051 B |
VW | 171 611 053 |
VW | 171 611 053 A |
VW | 1H0 611 053 B |
AUDI
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
TRW to marka części samochodowych znana niemal na całym świecie. Firma jest aktualnie jednym z liderów w branży motoryzacyjnej. Ogromne zakłady produkcyjne położone w 186 lokalizacjach pozwoliły na produkcję szerokiej gamy oryginalnych części samochodowych, a także części zamiennych dedykowanych na rynek wtórny.
Produkcję części zamiennych TRW rozpoczęło seryjnie w latach 60. Najpierw duży nacisk położony został na podzespoły elektroniki samochodowej, ale z czasem konsekwentnie uzupełniano katalog w części dedykowane kolejnym systemom i układom samochodowym.
Dzięki doskonałej jakości, części samochodowe TRW zyskały uznanie branży motoryzacyjnej na całym świecie. Według statystyk branżowych magazynów motoryzacyjnych jeden na trzy samochody w Europie, a także jeden na dwa samochody w Japonii jest wyposażony w części marki TRW. Części dedykowane są nie tylko samochodom osobowym, dostawczym, sportowym, ale także ciężarowym.