- Ograniczenia producenta: BENDIX
- Średnica [mm]: 17,5
- Materiał: Żeliwo
Dodaj opinię
(29.12.2015)
Opinia wystawiona dla Cylinderek hamulcowy TRW BWD113
(28.08.2015)
Opinia wystawiona dla Cylinderek hamulcowy TRW BWA154
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 62869 |
A.B.S. | 62869X |
AKRON-MALÒ | 90178 |
APEC | BCY1055 |
ATE | 24321717053 |
ATE | 27320010803 |
BENDIX | 212308B |
BORG BECK | BBW1690 |
BOSCH | 204116182 |
BOSCH | F 026 002 182 |
BRAKE ENG | WC1547BE |
BREMBO | A12317 |
CAR | 3614 |
DELPHI | LW21089 |
DELPHI | LW30227 |
FEBI | 102711 |
FERODO | FHW229 |
FIRST LINE | FBW1690 |
FTE | R17035A1 |
GIRLING | 5003227 |
HELLA | 8AW 355 531-881 |
HELLAPAGID | 8AW 355 531-881 |
JURID | 212308J |
KAWE | W4595 |
LPR | 4595 |
MAG | 359001300110 |
MAG | 360219230387 |
MAPCO | 2133 |
METELLI | 040674 |
METZGER | 101674 |
MEYLE | 16-14 531 0003 |
MGA | C1680 |
NK | 803950 |
OPENPARTS | FWC3161.00 |
OPTIMAL | RZ-3606 |
PAGID | 72250 |
PEX | 117599 |
QUINTON HA | BWC3646 |
QUINTON HA | RF17037 |
REMSA | C151725 |
RENAU | 77 01 040 850 |
ROADHOUS | 1517.25 |
SBS | 1340803950 |
SWAG | 33 10 3055 |
TEXTAR | 34006800 |
TRISCAN | 813025042 |
TRUSTING | CF131 |
VALEO | 400611 |
WOKING | C1517.25 |
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
TRW to marka części samochodowych znana niemal na całym świecie. Firma jest aktualnie jednym z liderów w branży motoryzacyjnej. Ogromne zakłady produkcyjne położone w 186 lokalizacjach pozwoliły na produkcję szerokiej gamy oryginalnych części samochodowych, a także części zamiennych dedykowanych na rynek wtórny.
Produkcję części zamiennych TRW rozpoczęło seryjnie w latach 60. Najpierw duży nacisk położony został na podzespoły elektroniki samochodowej, ale z czasem konsekwentnie uzupełniano katalog w części dedykowane kolejnym systemom i układom samochodowym.
Dzięki doskonałej jakości, części samochodowe TRW zyskały uznanie branży motoryzacyjnej na całym świecie. Według statystyk branżowych magazynów motoryzacyjnych jeden na trzy samochody w Europie, a także jeden na dwa samochody w Japonii jest wyposażony w części marki TRW. Części dedykowane są nie tylko samochodom osobowym, dostawczym, sportowym, ale także ciężarowym.