Dodaj opinię
(29.12.2015)
Opinia wystawiona dla Cylinderek hamulcowy TRW BWD113
(28.08.2015)
Opinia wystawiona dla Cylinderek hamulcowy TRW BWA154
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 62404 |
A.B.S. | 62404X |
AKRON-MALÒ | 89701 |
APEC | BCY1052 |
ATE | 24321916043 |
ATE | 27320003043 |
BENDIX | 251005B |
BORG BECK | BBW1038 |
BOSCH | 0 204 116 207 |
BOSCH | 0 986 475 621 |
BOSCH | 0 986 475 629 |
BOSCH | 986475621 |
BOSCH | 986475629 |
BOSCH | F 026 002 207 |
BOSCH | F 026 009 207 |
BRAKE ENG | WC1667BE |
BREMBO | A12189 |
CAR | 3924C |
CITRO | 95608854 |
DELPHI | LW25036 |
FEBI | 09593 |
FERODO | FHW044 |
FERODO | FHY044 |
FIRST LINE | FBW1038 |
FTE | R19063A1 |
GIRLING | 5004124 |
HELLA | 8AW 355 530-681 |
HELLAPAGID | 8AW 355 530-681 |
JURID | 251005J |
KAWE | W4871 |
LPR | 4871 |
MAG | 360219230251 |
METELLI | 04-0430 |
METZGER | 101430 |
MEYLE | 11-14 531 0008 |
MGA | C1778 |
MGA | C1922 |
NK | 801920 |
OPENPARTS | FWC3268.00 |
OPTIMAL | RZ-3882 |
PEX | 119420 |
QUINTON HA | BWC3463 |
QUINTON HA | RF19027 |
REMSA | C151934 |
ROADHOUS | 1519.34 |
SBS | 1340801920 |
SWAG | 62909593 |
TEXTAR | 34015700 |
TRISCAN | 813028026 |
TRUSTING | CF078 |
TRW | 32967412 |
VALEO | 402108 |
WOKING | C1519.34 |
CITROËN
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
TRW to marka części samochodowych znana niemal na całym świecie. Firma jest aktualnie jednym z liderów w branży motoryzacyjnej. Ogromne zakłady produkcyjne położone w 186 lokalizacjach pozwoliły na produkcję szerokiej gamy oryginalnych części samochodowych, a także części zamiennych dedykowanych na rynek wtórny.
Produkcję części zamiennych TRW rozpoczęło seryjnie w latach 60. Najpierw duży nacisk położony został na podzespoły elektroniki samochodowej, ale z czasem konsekwentnie uzupełniano katalog w części dedykowane kolejnym systemom i układom samochodowym.
Dzięki doskonałej jakości, części samochodowe TRW zyskały uznanie branży motoryzacyjnej na całym świecie. Według statystyk branżowych magazynów motoryzacyjnych jeden na trzy samochody w Europie, a także jeden na dwa samochody w Japonii jest wyposażony w części marki TRW. Części dedykowane są nie tylko samochodom osobowym, dostawczym, sportowym, ale także ciężarowym.