Dodaj opinię
(29.12.2015)
Opinia wystawiona dla Cylinderek hamulcowy TRW BWD113
(28.08.2015)
Opinia wystawiona dla Cylinderek hamulcowy TRW BWA154
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 52985 |
A.B.S. | 72981 |
APEC | BCY1008 |
ATE | 24321917363 |
ATE | 24321917553 |
BENDIX | 214543B |
BLUEPRINT | ADN14460 |
BORG BECK | BBW1805 |
BORG BECK | BBW1868 |
BOSCH | 0 986 475 933 |
BOSCH | 0 986 475 934 |
BOSCH | 0 986 475 949 |
BOSCH | 0 986 AB8 170 |
BOSCH | F 026 009 934 |
BOSCH | F 026 009 949 |
BOSCH | F 026 A09 574 |
BRAKE ENG | WC1617BE |
BREMBO | A12364 |
BREMBO | A12601 |
BREMBO | A12630 |
CAR | 3658 |
CAR | 4571 |
DELPHI | LW62121 |
DELPHI | LW90069 |
FEBI | 29365 |
FERODO | FHW4136 |
FERODO | FHW4342 |
FERODO | FHW4500 |
FIRST LINE | FBW1805 |
FIRST LINE | FBW1868 |
FTE | R190005.7.1 |
GIRLING | 5004313 |
HBJAKOPART | J3231105 |
HELLA | 8AW 355 531-451 |
HELLAPAGID | 8AW 355 531-451 |
JURID | 214543J |
JURID | 251079J |
LPR | 4720 |
MAG | 360219230426 |
METELLI | 04-0846 |
METZGER | 101846 |
MEYLE | 36-14 531 0001 |
MGA | C1841 |
MGA | C1979 |
NISSA | 44100-AX600 |
NISSA | 44100-BH00A |
NK | 802252 |
OPEL | 5 50 248 |
OPEL | 93189986 |
PAGID | 72330 |
REMSA | C151967 |
REMSA | C151996 |
RENAU | 77 01 208 355 |
SBS | 1340802252 |
SWAG | 40929365 |
TEXTAR | 34010500 |
TRISCAN | 813014052 |
TRUSTING | CF780 |
TRUSTING | CF835 |
VALEO | 402363 |
VAUXH | 5 50 248 |
VAUXH | 93189986 |
NISSAN
|
OPEL
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
TRW to marka części samochodowych znana niemal na całym świecie. Firma jest aktualnie jednym z liderów w branży motoryzacyjnej. Ogromne zakłady produkcyjne położone w 186 lokalizacjach pozwoliły na produkcję szerokiej gamy oryginalnych części samochodowych, a także części zamiennych dedykowanych na rynek wtórny.
Produkcję części zamiennych TRW rozpoczęło seryjnie w latach 60. Najpierw duży nacisk położony został na podzespoły elektroniki samochodowej, ale z czasem konsekwentnie uzupełniano katalog w części dedykowane kolejnym systemom i układom samochodowym.
Dzięki doskonałej jakości, części samochodowe TRW zyskały uznanie branży motoryzacyjnej na całym świecie. Według statystyk branżowych magazynów motoryzacyjnych jeden na trzy samochody w Europie, a także jeden na dwa samochody w Japonii jest wyposażony w części marki TRW. Części dedykowane są nie tylko samochodom osobowym, dostawczym, sportowym, ale także ciężarowym.