Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 2132 |
APEC | BCY1001 |
ATE | 24322209083 |
ATE | 24322215013 |
ATE | 27320010143 |
BENDIX | 211756B |
BENDIX | 211986B |
BORG BECK | BBW1301 |
BOSCH | 0 204 116 080 |
BOSCH | 0 204 116 098 |
BOSCH | 0 204 116 163 |
BOSCH | 0 986 475 456 |
BOSCH | 0 986 475 458 |
BOSCH | 0 986 475 764 |
BOSCH | 204116080 |
BOSCH | 204116098 |
BOSCH | 204116163 |
BOSCH | 986475456 |
BOSCH | 986475458 |
BOSCH | 986475764 |
BOSCH | F 026 002 163 |
BRAKE ENG | WC1495BE |
BREMBO | A12101 |
CAR | 3648 |
DELPHI | LW21756 |
FERODO | FHW131 |
FERODO | FHY131 |
FIRST LINE | FBW1301 |
FTE | R22081B1 |
GIRLING | 5006168 |
HELLA | 8AW 355 530-641 |
HELLAPAGID | 8AW 355 530-641 |
KAWE | W4540 |
LPR | 4540 |
MAG | 360219230169 |
METELLI | 04-0360 |
MGA | C1647 |
NK | 803917 |
OPENPARTS | FWC3175.00 |
OPTIMAL | RZ-3551 |
PEX | 122306 |
QUINTON HA | BWC3173 |
QUINTON HA | RF22010 |
REMSA | C152226 |
RENAU | 77 01 025 932 |
RENAU | 77 01 034 173 |
ROADHOUS | 1522.26 |
TEXTAR | 34036900 |
TRISCAN | 813025021 |
TRUSTING | CF125 |
TRW | 32966931 |
VALEO | 350458 |
VALEO | 350476 |
WOKING | C1522.26 |
HYUNDAI
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
TRW to marka części samochodowych znana niemal na całym świecie. Firma jest aktualnie jednym z liderów w branży motoryzacyjnej. Ogromne zakłady produkcyjne położone w 186 lokalizacjach pozwoliły na produkcję szerokiej gamy oryginalnych części samochodowych, a także części zamiennych dedykowanych na rynek wtórny.
Produkcję części zamiennych TRW rozpoczęło seryjnie w latach 60. Najpierw duży nacisk położony został na podzespoły elektroniki samochodowej, ale z czasem konsekwentnie uzupełniano katalog w części dedykowane kolejnym systemom i układom samochodowym.
Dzięki doskonałej jakości, części samochodowe TRW zyskały uznanie branży motoryzacyjnej na całym świecie. Według statystyk branżowych magazynów motoryzacyjnych jeden na trzy samochody w Europie, a także jeden na dwa samochody w Japonii jest wyposażony w części marki TRW. Części dedykowane są nie tylko samochodom osobowym, dostawczym, sportowym, ale także ciężarowym.