Dodaj opinię
(29.12.2015)
Opinia wystawiona dla Cylinderek hamulcowy TRW BWD113
(28.08.2015)
Opinia wystawiona dla Cylinderek hamulcowy TRW BWA154
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 52948X |
APEC | BCY1320 |
ATE | 24322217113 |
ATE | 24322217343 |
BENDIX | 212333B |
BORG BECK | BBW1667 |
BOSCH | 0 986 475 836 |
BOSCH | 0 986 AB8 041 |
BOSCH | 986475836 |
BOSCH | F 026 A05 984 |
BRAKE ENG | WC1672BE |
BREMBO | A12322 |
CAR | 3920 |
CITRO | 4402 E7 |
CITRO | 4402 E8 |
DELPHI | LW30059 |
DELPHI | LW30373 |
FEBI | 102865 |
FERODO | FHW333 |
FIRST LINE | FBW1667 |
FTE | R220019A1 |
GIRLING | 5006373 |
HELLA | 8AW 355 532-801 |
HELLAPAGID | 8AW 355 532-801 |
JURID | 212333J |
KAWE | W4876 |
LPR | 4876 |
MAG | 359001300170 |
MAG | 360219230374 |
MAPCO | 2437 |
METELLI | 040650 |
METELLI | 041008 |
METZGER | 101650 |
MEYLE | 11-14 531 0021 |
MGA | C1788 |
NK | 801929 |
OPTIMAL | RZ-3887 |
PAGID | 72231 |
PEUGE | 4402 C6 |
PEUGE | 4402 E7 |
PEX | 122617 |
PROTO | PW822608 |
QUINTON HA | BWC3607 |
QUINTON HA | RF22121 |
REMSA | C152264 |
SWAG | 64 10 2865 |
TEXTAR | 34029500 |
TRISCAN | 813028043 |
TRISCAN | 813028051 |
TRUSTING | CF158 |
TRUSTING | CF868 |
VALEO | 402235 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
PROTON
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
TRW to marka części samochodowych znana niemal na całym świecie. Firma jest aktualnie jednym z liderów w branży motoryzacyjnej. Ogromne zakłady produkcyjne położone w 186 lokalizacjach pozwoliły na produkcję szerokiej gamy oryginalnych części samochodowych, a także części zamiennych dedykowanych na rynek wtórny.
Produkcję części zamiennych TRW rozpoczęło seryjnie w latach 60. Najpierw duży nacisk położony został na podzespoły elektroniki samochodowej, ale z czasem konsekwentnie uzupełniano katalog w części dedykowane kolejnym systemom i układom samochodowym.
Dzięki doskonałej jakości, części samochodowe TRW zyskały uznanie branży motoryzacyjnej na całym świecie. Według statystyk branżowych magazynów motoryzacyjnych jeden na trzy samochody w Europie, a także jeden na dwa samochody w Japonii jest wyposażony w części marki TRW. Części dedykowane są nie tylko samochodom osobowym, dostawczym, sportowym, ale także ciężarowym.