Dodaj opinię
(29.12.2015)
Opinia wystawiona dla Cylinderek hamulcowy TRW BWD113
(28.08.2015)
Opinia wystawiona dla Cylinderek hamulcowy TRW BWA154
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 52941 |
A.B.S. | 52941X |
APEC | BCY1333 |
ATE | 24322517013 |
ATE | 24322617013 |
ATE | 27320008533 |
BENDIX | 212318B |
BENDIX | 212319B |
BORG BECK | BBW1668 |
BORG BECK | BBW1669 |
BOSCH | 0 986 475 802 |
BOSCH | 986475801 |
BRAKE ENG | WC1457BE |
BREMBO | A12294 |
BREMBO | A12295 |
CAR | 3215 |
CAR | 3216 |
CITRO | 4402 A4 |
DELPHI | LW21057 |
DELPHI | LW21059 |
FEBI | 12015 |
FERODO | FHW233 |
FERODO | FHW244 |
FIAT | 9945891 |
FIRST LINE | FBW1668 |
FIRST LINE | FBW1669 |
FTE | R25051A1 |
FTE | R2702A1 |
GIRLING | 5008201 |
HELLA | 8AW 355 533-351 |
HELLA | 8AW 355 533-501 |
JURID | 212318J |
JURID | 212319J |
MAG | 360219230350 |
MAG | 360219230351 |
MAPCO | 2434 |
MAPCO | 2435 |
METELLI | 04-0635 |
METELLI | 040634 |
METZGER | 101634 |
METZGER | 101635 |
MGA | C1782 |
NK | 802340 |
NK | 802341 |
PAGID | 72221 |
PAGID | 72222 |
PEUGE | 4402 A4 |
PEX | 125584 |
PEX | 127585 |
QUINTON HA | BWC3597 |
QUINTON HA | BWC3598 |
QUINTON HA | RF25031 |
QUINTON HA | RF26011 |
REMSA | C152512 |
REMSA | C152611 |
REMSA | C152700 |
SWAG | 70912015 |
TEXTAR | 34043800 |
TEXTAR | 34045400 |
TRISCAN | 813010042 |
TRISCAN | 813010043 |
TRUSTING | CF181 |
TRUSTING | CF182 |
TRW | 32661834 |
VALEO | 402266 |
VALEO | 402267 |
CITROËN
|
FIAT
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
TRW to marka części samochodowych znana niemal na całym świecie. Firma jest aktualnie jednym z liderów w branży motoryzacyjnej. Ogromne zakłady produkcyjne położone w 186 lokalizacjach pozwoliły na produkcję szerokiej gamy oryginalnych części samochodowych, a także części zamiennych dedykowanych na rynek wtórny.
Produkcję części zamiennych TRW rozpoczęło seryjnie w latach 60. Najpierw duży nacisk położony został na podzespoły elektroniki samochodowej, ale z czasem konsekwentnie uzupełniano katalog w części dedykowane kolejnym systemom i układom samochodowym.
Dzięki doskonałej jakości, części samochodowe TRW zyskały uznanie branży motoryzacyjnej na całym świecie. Według statystyk branżowych magazynów motoryzacyjnych jeden na trzy samochody w Europie, a także jeden na dwa samochody w Japonii jest wyposażony w części marki TRW. Części dedykowane są nie tylko samochodom osobowym, dostawczym, sportowym, ale także ciężarowym.