- Ciężar [kg]: 0
- Ilość biegunów: 3
- Kształt obudowy wtyczki: Kształt D
- Ciężar netto [kg]: 0,032
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BOSCH | 0 281 002 761 |
BOSCH | 0 281 002 810 |
BOSCH | 0 281 002 822 |
BOSCH | 0 281 002 924 |
BOSCH | 0281006278 |
CAMBIARE | VE393005 |
CHRYS | 56044 587 AA |
CI | XEPS101 |
DELPHI | DPS00012 |
DODGE | 56044 587 AA |
ELTA AUTOM | EE2715 |
ERA | 550627 |
FACET | 10.3269 |
FAE | 16100 |
FEBI | 43587 |
FUELPARTS | EXP002 |
HELLA | 6PP 009 409-001 |
INTER | 16950 |
INTER | VE393005 |
INTERMOTOR | 519-0155 |
INTERMOTOR | 5190155 |
INTERMOTOR | EXP002 |
JEEP | 56044 587 AA |
LUCCAV | SEB1743 |
LUCCAV | SEB1769 |
MEATDORIA | 82318 |
MERCE | 005 153 77 28 |
MERCE | 006 153 49 28 |
MERCE | 006 153 95 28 |
MERCE | 007 153 61 28 |
MERCE | A005 153 77 28 |
MERCE | A006 153 49 28 |
MERCE | A006 153 95 28 |
MERCE | A007 153 61 28 |
MERCE | A642 905 01 00 |
METZGER | 0906215 |
MOTAQUIP | LVPA192 |
QUINTON HA | XEPS101 |
SIDAT | 84.319 |
SMART | 006 153 95 28 |
SMART | 642 905 01 00 |
VEMO | V30-72-0738 |
VXPRO | EE2715 |
XEVO | XMS7019 |
CHRYSLER
|
DODGE
|
JEEP
|
MERCEDES-BENZ
|
SMART
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Dzisiejsze samochody wyposażone są w liczne czujniki elektryczne, które kontrolują sprawną pracę poszczególnych podzespołów, odpowiadają za komfort oraz bezpieczeństwo jazdy, a także wydłużają czas eksploatacji auta. Czujnik pobiera fizyczne dane wejściowe, które przekształca w sygnał elektryczny kierowany do komputera pokładowego lub bezpośrednio do konkretnych podzespołów, w tym również do silnika.
Można dziś wyróżnić kilka kategorii czujników obecnych w niemal każdym samochodzie, do tego dochodzi co najmniej drugie tyle mierników elektrycznych montowanych w nowocześniejszych pojazdach. Podstawowe czujniki mierzą takie czynniki, jak m.in.: prędkość, prędkość obrotowa, przepływ, ciśnienie czy stężenie gazu.
Jednym z najważniejszych czujników w samochodzie jest sonda lambda, której instalacja w samochodach przeznaczonych na rynek europejski jest dziś obowiązkowa. Znajdująca się w okolicy kolektora wylotowego sonda na bieżąco mierzy poziom tlenu w spalinach, określając w ten sposób ich zanieczyszczenie. Sygnał przekazywany jest do silnika, co umożliwia modyfikację proporcji paliwa i powietrza w mieszance. Niemniej istotną rolę odgrywa czujnik prędkości obrotowej koła, będący nieodłącznym elementem układu ABS, a także czujnik temperatury paliwa i płynów.
Czujniki elektryczne to relatywnie złożone elementy, które wymagają regularnych przeglądów. Czas wymiany zależy od poziomu skomplikowani oraz narażenia na uszkodzenia. Uszkodzenia najczęściej dotyczą awarii układu elektrycznego, przez co wymagają fachowej pomocy. Niektóre części, takie jak choćby wymieniona sonda lambda, ze względu na swoje położenie narażone są natomiast na uszkodzenia mechaniczne. W przypadku tego typu uszkodzenia konieczna jest wymiana elementu.
Lucas to firma z bogatą historią, której początki sięgają już 1875 roku. Początkowo brytyjskie przedsiębiorstwo zajmowało się produkcją lamp rowerowych, jednak z powodu dynamicznego rozwoju motoryzacji, postanowiło wejść również w tę branżę. Dosyć szybko części Lucas stały się cenione przez fachowców. Z czasem firma coraz bardziej poszerzała asortyment, dzięki czemu dzisiaj wśród części samochodowych Lucas znaleźć można wszystkie lampy i reflektory potrzebne w samochodach osobowych, dostawczych i ciężarowych. To nie wszystko, auto części Lucas to także części rozrządu, poszczególne elementy silnika, układu wydechowego, układu zapłonowego i wiele więcej. Powszechnie części Lucas wciąż kojarzone są głównie z oświetleniem i pozostałą elektryką samochodową. Choć wciąż jest to największa kategoria produktowa w asortymencie firmy, jej oferta jest dziś kompleksowa.
Firma Lucas została założona w Wielkiej Brytanii, gdzie do dzisiaj mieści się jej główna siedziba. Niemniej jednak oddziały przedsiębiorstwa znajdują się na 4 kontynentach, a części samochodowe Lucas są dystrybuowane do większości krajów świata. Wielu producentów korzysta z nich podczas pierwszego montażu, pozostałe trafiają na aftermarket.