- Wyposażenie pojazdu: Do pojazdów z systemem kontroli ciśnienia w ogumieniu
- Zakres częstotliwosci [MHz]: 433
- Kolor obudowy: Pomarańczowy
- Oznaczenie kontrolne: CE, FCC, IC
- Ciężar [kg]: 0,050
- Specyfikacje asortymentowa: Przykręcany
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALPI | 36106872774 |
ALPI | 36106872803 |
ALPI | 36106876957 |
BMW | 36106872774 |
BMW | 36106872803 |
BMW | 36106876957 |
MERCE | A0009052102 |
ALPINA
|
BMW
|
MERCEDES-BENZ
|
ROLLS-ROYCE
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Czujniki ciśnienia w oponach to nieodłączne elementy wyposażenia nowych samochodów. Od 2014 roku każdy samochód wyprodukowany na terenie Unii Europejskiej musi posiadać nie tylko czujnik, ale cały system kontroli ciśnienia w ogumieniu.
Nowoczesny czujnik ciśnienia znajduje się w oponie, bardzo często tuż obok zaworu. Urządzenie na bieżąco sprawdza ilość powietrza w oponie. Informacje te są natomiast wysyłane do komputera pokładowego za pomocą przekazu radiowego. Jeżeli parametry ciśnienia są prawidłowe, kierowca nie otrzymuje żadnych informacji. Sygnalizacja pojawia się dopiero wtedy, gdy wartość ciśnienia spadnie lub wzrośnie. Niemniej jednak rzadko dochodzi do samoistnego wzrostu ciśnienia w oponach, zdecydowanie częściej ma miejsce spadek tej wartości. Obecnie systemy kontroli ciśnienia w ogumieniu posiadają własne, niezależne zasilanie.
Nie bez powodu od kilku lat obowiązuje wymóg montażu czujnika ciśnienia w oponach samochodowych na terenie UE. Rzecz w tym, iż prawidłowe ciśnienie to kwestia kluczowa z perspektywy bezpieczeństwa. Nieodpowiednio napompowane opony tracą swoje właściwości trakcyjne, co wpływa na zwrotność pojazdu. Ponadto, wydłużeniu ulega droga hamowania. Należy również pamiętać, że wzrost lub spadek wartości ciśnienia przyczyniają się do szybszej eksploatacji ogumienia oraz do wzrostu zużycia paliwa.
Awarie czujnika ciśnienia w oponach mogą dotyczyć mechanizmu pomiarowego, jak i nadajnika radiowego. Niezależnie od przyczyny awarii, w celu jej usunięcia potrzebna jest pomoc fachowca. Przeważnie uszkodzenie czujnika oznacza niestety konieczność jego wymiany.
Huf to rodzinna firma, która powstała w 1908 roku w Niemczech. Ich specjalizacją jest produkcja systemów zamków, klamek do drzwi, systemu pasywnego wejścia oraz rozwiązania cyfrowe w zakresie dostępu i autoryzacji samochodów. Części samochodowe Huf powstają w 19 krajach na całym świecie, w tym także w Polsce.
Oferowana przez niemieckie przedsiębiorstwo technologia jest uniwersalna. Można ją spotkać zarówno w luksusowych sedanach, jak i samochodach kompaktowych, motocyklach oraz samochodach dostawczych. To nie dziwi, ponieważ z systemami Huf na świecie jeździ praktycznie co drugi pojazd.
Światowy lider w zakresie bezpiecznego dostępu i autoryzacji samochodów
Pozycję lidera, który specjalizuje się w zakresie bezpiecznego dostępu i autoryzacji samochodów, Huf zawdzięcza zintegrowanej inżynierii. Klienci niemieckiej firmy mogą liczyć na pełne wsparcie w procesie rozwoju począwszy od analizy wymagań, opracowywania prototypów, testowania i walidacji po inżynierię przemysłową w celu optymalizacji i standaryzacji procesów.
Warto też nadmienić, iż komponenty do części Huf produkuje „spółka-córka” - Huf Tools. Dzięki temu przedsiębiorstwo może na bieżąco wnosić poprawki sugerowane przez klienta, a tym samym zapewniać niezmiennie wysoką jakość przy jednoczesnej optymalizacji produktywności i wydajności.