- Długość [mm]: 380
- Rezystancja [Ohm]: 1200
- Kolor: Niebieski
- Ilość: 3
- Głębokosć zabudowy [mm]: 77,3
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
CITRO | 252980 |
EFI AUTOMO | 79282F |
EPS | 1.953.618 |
FACET | 9.0618 |
FAE | 79282 |
FIAT | 7700116377 |
KW | 453 618 |
PEUGE | 252980 |
RENAU | 7700116378 |
CITROËN
|
FIAT
|
FORD
|
LANCIA
|
PEUGEOT
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Czujnik automatycznej skrzyni biegów to niewielkie urządzenie, które pobiera dane i przekazuje informacje do sterownika. Wbrew pozorom nie jest to szczególnie skomplikowany element. Stosowane w dzisiejszych pojazdach czujniki to niewielkie, w większości metalowe konstrukcje. Działają one w sąsiedztwie skrzyni biegów oraz są oczywiście podłączone do sterownika.
Zadaniem czujnika jest mierzenie prędkości ruchu wału skrzyni biegów. Tym samym czujnik kontroluje prędkość obrotową skrzyni biegów. Pobrane informacje są przekazywane do sterownika – zwykle dzięki wykorzystaniu zjawiska Halla. Warto jednak zauważyć, że rozróżnia się dwa rodzaje czujników skrzyni biegów. Obok modeli hallotronowych powszechnie stosuje się również czujniki indukcyjne. Dane zebrane przez czujnik są wykorzystywane do sterowania pracą automatycznej skrzyni biegów. Dzięki znajomości prędkości obrotowej wału, sterownik podejmuje decyzje o uruchomieniu kolejnych biegów. Za sprawą danych z czujnika możliwa jest także regulacja siły, z jaką zmieniane są biegi.
Awaria czujnika automatycznej skrzyni biegów powoduje przejście sterownika w stan pracy awaryjnej. Ponadto, kierowca dostrzega włączenie się kontrolki silnika. Zajście powyższej sytuacji wymaga poddania kontroli czujnika automatycznej skrzyni biegów. Wskazana jest jak najszybsza reakcja, aby uniknąć uszkodzenia innych części układu. Przyczyn awarii czujnika może być wiele. Może dojść do przerwania przewodu lub zwarcia. Czasami dochodzi również do zanieczyszczenia czujnika lub jego uszkodzenia mechanicznego.