- Ilość biegunów: 2
- Kolor obudowy: Czarny
- Wymiar gwintu: M 12x1,5
- Rodzaj czujnika: Czujnik NTC
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALFA | 55203964 |
ALFA | 55353809 |
ANGLI | 1835 |
AUTOMEGA | 1013420571 |
Alfa e-Par | AF05148 |
CALORSTAT | WS2697 |
EFI AUTOMO | 295060 |
EPS | 1.830.264 |
FACET | 7.3264 |
FIAT | 55203964 |
FIAT | 55353809 |
FIAT | 71746355 |
FUELPARTS | WS1072 |
GM | 12992783 |
GM | 55353809 |
GM | 90530444 |
GM | 93191653 |
HELLA | 6PT 009 107-081 |
HELLA | 6PT 009 309-271 |
HOFFER | 7472090 |
INTER | 55525 |
JEEP | 55203964 |
KW | 530 264 |
LANCIA | 55203964 |
MEATDORIA | 82090 |
METZGER | 0905132 |
MTETHOMSON | 4007 |
OPEL | 1342570 |
OPEL | 1342571 |
OPEL | 6338046 |
OPEL | 850492 |
SAAB | 12 992 783 |
SIDAT | 82.550 |
SIEME | 5WK 96055 |
SIEME | 5WK 96059 |
SIEME | S105493001 |
SUZUK | 13650-79J80-000 |
ALFA ROMEO
|
FIAT
|
LANCIA
|
OPEL
|
SAAB
|
SUZUKI
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Czujnik temperatury płynu chłodzącego EFI AUTOMOTIVE 295133 | EFI AUTOMOTIVE | Brak ceny |
Czujnik temperatury płynu chłodzącego BORG & BECK BTS3024 | BORG & BECK | Brak ceny |
Czujnik temperatury płynu chłodzącego AKS DASIS 751152N | AKS DASIS | Brak ceny |
Czujnik temperatury płynu chłodzącego SIDAT 82.550 | SIDAT | Brak ceny |
Czujnik temperatury płynu chłodzącego TOPRAN 206 729 | TOPRAN | 26,00 zł |
Czujnik temperatury płynu chłodzącego AUTOMEGA 150101510 | AUTOMEGA | 20,00 zł |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Dzisiejsze samochody wyposażone są w liczne czujniki elektryczne, które kontrolują sprawną pracę poszczególnych podzespołów, odpowiadają za komfort oraz bezpieczeństwo jazdy, a także wydłużają czas eksploatacji auta. Czujnik pobiera fizyczne dane wejściowe, które przekształca w sygnał elektryczny kierowany do komputera pokładowego lub bezpośrednio do konkretnych podzespołów, w tym również do silnika.
Można dziś wyróżnić kilka kategorii czujników obecnych w niemal każdym samochodzie, do tego dochodzi co najmniej drugie tyle mierników elektrycznych montowanych w nowocześniejszych pojazdach. Podstawowe czujniki mierzą takie czynniki, jak m.in.: prędkość, prędkość obrotowa, przepływ, ciśnienie czy stężenie gazu.
Jednym z najważniejszych czujników w samochodzie jest sonda lambda, której instalacja w samochodach przeznaczonych na rynek europejski jest dziś obowiązkowa. Znajdująca się w okolicy kolektora wylotowego sonda na bieżąco mierzy poziom tlenu w spalinach, określając w ten sposób ich zanieczyszczenie. Sygnał przekazywany jest do silnika, co umożliwia modyfikację proporcji paliwa i powietrza w mieszance. Niemniej istotną rolę odgrywa czujnik prędkości obrotowej koła, będący nieodłącznym elementem układu ABS, a także czujnik temperatury paliwa i płynów.
Czujniki elektryczne to relatywnie złożone elementy, które wymagają regularnych przeglądów. Czas wymiany zależy od poziomu skomplikowani oraz narażenia na uszkodzenia. Uszkodzenia najczęściej dotyczą awarii układu elektrycznego, przez co wymagają fachowej pomocy. Niektóre części, takie jak choćby wymieniona sonda lambda, ze względu na swoje położenie narażone są natomiast na uszkodzenia mechaniczne. W przypadku tego typu uszkodzenia konieczna jest wymiana elementu.