- Lokalizacja w aucie: Oś przednia
- Ciężar [kg]: 0,932
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 250082 |
BENDIX | 041549B |
BIRTH | BX1115 |
BORG BECK | BDL6152 |
BORG BECK | BDL6162 |
BSG | BSG 60-310-195 |
CORTECO | 49396066 |
DELPHI | TL418 |
DENCKERMAN | D180157 |
DENCKERMAN | D180158 |
DYS | 23-00937 |
FAG | 840 0446 10 |
FAG | 840 0447 10 |
FEBI | 07778 |
FEBI | 280283 |
FIRST LINE | FDL6152 |
FIRST LINE | FDL6162 |
GSP | S100065 |
GSP | S100066 |
KAWE | 8500 2371 |
KRAFT AUTO | 4301050 |
LEMFO | 10744 |
LEMFO | 1074401 |
LYNXAUTO | C3071LR |
MAPCO | 19822 |
MAXGEAR | 69-0123 |
MERCE | 201 330 15 03 |
MERCE | A 201 330 15 03 |
METZGER | 56012801 |
MEYLE | 016 030 3094 |
MEYLE | 016 030 3097 |
MGA | DB8049 |
MOOG | ME-DS-3094 |
NK | 5003311 |
NK | 5003312 |
OCAP | 0501115 |
OPTIMAL | G4-022 |
PEX | 12.05.069 |
QUINTON HA | QDL2694S |
REDAELLI R | M268 |
RTS | 94-00825 |
RTS | 94-00826 |
RUV | 915131 |
SIDEM | 49330 |
SKF | VKDY 338014 |
SKF | VKDY 338015 |
SPIDAN | 45633 |
SPIDAN | 45636 |
STELLOX | 51-00833-SX |
STELLOX | 51-00833A-SX |
SWAG | 10 72 0025 |
Stark | SKRA-0250039 |
TALOSA | 43-01802 |
TALOSA | 43-01809 |
TEKNOROT | M-111 |
TOPRAN | 400 764 |
TOPRAN | 400 765 |
TRISCAN | 8500 2371 |
TRW | JRA301 |
VEMA | 240132 |
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Drążek kierowniczy to element samochodowego układu kierowniczego, którego podstawowa rola sprowadza się do połączenia przekładni kierowniczej ze zwrotnicą układu zawieszenia oraz przekazywania ruchu przekładni na zwrotnicę. W skrócie to podzespół, który odpowiada za prawidłowe prowadzenie przednich kół pojazdu.
Zużycie drążka kierowniczego podyktowane jest przede wszystkim rodzajem zastosowanych części oraz stylem jazdy. Niezależnie od tego, kiedy dojdzie do zużycia, trzeba mieć na uwadze, że wyeksploatowanie tej części samochodowej ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy samochodem. Dlatego z wymianą nie należy zwlekać.
Drążek kierowniczy wyposażony został w tak zwany przegub, który jest elastycznym połączeniem, umożliwiającym ruch zawieszenia samochodu w górę i w dół, odpowiednio względem nieruchomo zamocowanej przekładni kierowniczej. Przy okazji wymiany tej części samochodowej zaleca się także wymianę współpracującej z nim końcówki drążka kierowniczego.
Drążek kierowniczy osłonięty jest gumową osłoną. Należy upewnić się, czy nie jest ona uszkodzona lub zużyta i w razie potrzeby wymienić ją razem z drążkiem i końcówką. Należy pamiętać, że drążki wymieniamy zawsze parami, gdyż żywotność tych elementów układu kierowniczego jest zbliżona.
Po dokonaniu wymiany drążka nie zapomnijcie, że konieczne będzie także sprawdzenie i regulacja zbieżności kół.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.