- Lokalizacja w aucie: Oś przednia po obydwu stronach
- Długość przegub aksialny [mm]: 142
- Wymiar gwintu: M16x1,5
- Ilość montowana w aucie: 2
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 240436 |
AUDI | 8E0 422 821C |
AUDI | 8E0422821 |
BORG BECK | BTR4951 |
COMLINE | CTR3036 |
DELPHI | TA1644 |
FEBI | 26151 |
FIRST LINE | FTR4951 |
FLENNOR | FL0979-C |
LEMFO | 25571 01 |
MEYLE | 116 030 4680 |
MOOG | VO-AX-8291 |
NK | 5034755 |
OCAP | 0601890 |
OPTIMAL | G2-1080 |
QUINTON HA | QR2954S |
SASIC | 7776081 |
VAG | 8E0 422 801B |
VAG | 8E0 422 821 |
VAICO | V10-7023 |
VEMA | 22291 |
VW | 8E0 422 821C |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
LEMFÖRDER 14544 01 | LEMFÖRDER | Brak ceny |
OCAP 0601598 | OCAP | Brak ceny |
Drążek kierowniczy poprzeczny FLENNOR FL407-C | FLENNOR | Brak ceny |
Drążek kierowniczy poprzeczny FLENNOR FL0979-C | FLENNOR | Brak ceny |
Drążek kierowniczy poprzeczny DIEDERICHS 1101611 | DIEDERICHS | Brak ceny |
Drążek kierowniczy poprzeczny FORTUNE LINE FZ2518 | FORTUNE LINE | Brak ceny |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Końcówka drążka kierowniczego to podstawowy element układu kierowniczego w samochodzie, który niestety bardzo często ulega wyeksploatowaniu na skutek przejechanych kilometrów. Prawidłowy stan techniczny końcówek ma wpływ na działanie drążka, który odpowiada za bezpieczeństwo oraz komfort podróżowania samochodem.
Końcówka drążka zawiera tak zwany element elastyczny, zwany w branży motoryzacyjnej przegubem kulowym. To właśnie ten element umożliwia ruch zawieszenia koła samochodowego oraz skręcanie zwrotnicy względem nieruchomej przekładni kierowniczej. W momencie, kiedy na przegubie kulowym pojawi się luz, na kierownicy będą odczuwalne mocne drgania, a układ kierowniczy samochodu nie będzie działał precyzyjnie. Taka sytuacja to znak, że należy wymienić końcówki drążka kierowniczego na nowe.
To co ile należy wymieniać końcówki drążka kierowniczego zależne jest od wielu czynników. Między innymi od rodzaju samochodu oraz jakości użytych części. Ponadto spore znaczenie ma także styl jazdy kierowcy. Nieomijanie dziur oraz wybojów niestety nie wpłynie korzystnie na żywotność poszczególnych podzespołów, w tym końcówek drążka kierowniczego.
Końcówki drążków kierowniczych wymienia się zawsze parami. Przy okazji wymiany warto sprawdzić pozostałe elementy układu kierowniczego w samochodzie, ponieważ ich zużycie eksploatacyjne często zbiega się w czasie. Ponadto awaria końcówek często świadczy o zbliżającej się usterce pozostałych części w układzie kierowniczym.
Przed zakupem nowych końcówek drążka kierowniczego warto dobrze zapoznać się z ofertą poszczególnych producentów. Na rynku części zamiennych znajdziemy całą gamę końcówek do praktycznie każdej marki pojazdu.