- Rozmiar gwintu 1: 14x1,5
- Rodzaj gwintu: Z bieżnikiem prawostronnym
- Długość [mm]: 353
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BENDIX | 040847B |
BORG BECK | BTR4512 |
COMLINE | CTR3150 |
DELPHI | TA1468 |
EURODEAL A | 82 12 015 |
FAI | SS881 |
FEBI | 11854 |
FIRST LINE | FTR4512 |
JPG | 4144400400 |
JPG | 4144400409 |
JPG | 4144501500 |
JPG | 4144501509 |
LEMFO | 17515 01 |
LEMFO | 1751501 |
MAPCO | 19336/1 |
METZGER | 51015918 |
METZGER | P-316 |
MOOG | PE-AX-6907 |
MOOG | PE-DS-6923 |
OCAP | 600281 |
OPTIMAL | G2-041 |
PEUGE | 381292 |
QUINTON HA | QR2834S |
REDAELLI R | P-316 |
RUV | 915922 |
SASIC | 8123923 |
SIDEM | 53537 |
SWAG | 62 77 0008 |
TEKNOROT | P-607 |
TOPRAN | 720 397 |
TRISCAN | 850028207 |
TRW | JAR509 |
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Końcówka drążka kierowniczego to podstawowy element układu kierowniczego w samochodzie, który niestety bardzo często ulega wyeksploatowaniu na skutek przejechanych kilometrów. Prawidłowy stan techniczny końcówek ma wpływ na działanie drążka, który odpowiada za bezpieczeństwo oraz komfort podróżowania samochodem.
Końcówka drążka zawiera tak zwany element elastyczny, zwany w branży motoryzacyjnej przegubem kulowym. To właśnie ten element umożliwia ruch zawieszenia koła samochodowego oraz skręcanie zwrotnicy względem nieruchomej przekładni kierowniczej. W momencie, kiedy na przegubie kulowym pojawi się luz, na kierownicy będą odczuwalne mocne drgania, a układ kierowniczy samochodu nie będzie działał precyzyjnie. Taka sytuacja to znak, że należy wymienić końcówki drążka kierowniczego na nowe.
To co ile należy wymieniać końcówki drążka kierowniczego zależne jest od wielu czynników. Między innymi od rodzaju samochodu oraz jakości użytych części. Ponadto spore znaczenie ma także styl jazdy kierowcy. Nieomijanie dziur oraz wybojów niestety nie wpłynie korzystnie na żywotność poszczególnych podzespołów, w tym końcówek drążka kierowniczego.
Końcówki drążków kierowniczych wymienia się zawsze parami. Przy okazji wymiany warto sprawdzić pozostałe elementy układu kierowniczego w samochodzie, ponieważ ich zużycie eksploatacyjne często zbiega się w czasie. Ponadto awaria końcówek często świadczy o zbliżającej się usterce pozostałych części w układzie kierowniczym.
Przed zakupem nowych końcówek drążka kierowniczego warto dobrze zapoznać się z ofertą poszczególnych producentów. Na rynku części zamiennych znajdziemy całą gamę końcówek do praktycznie każdej marki pojazdu.
SBS – Scandinavian Brake Systems – to duńska firma motoryzacyjna. Jak sama nazwa wskazuje, główny obszar działania przedsiębiorstwa to produkcja części układu hamulcowego. Ważne elementy asortymentu to klocki hamulcowe oraz tarcze. Firma produkuje również bębny hamulcowe, hamulce postojowe i inne części oraz podzespoły pokrewne.
Hamulce wciąż pozostają flagowymi produktami firmy SBS, jednak pod tą marką sprzedawanych jest dzisiaj o wiele więcej części samochodowych. Wysoko cenione są między innymi sprzęgła SBS. Do dystrybucji trafiają przede wszystkim pełne zestawy sprzęgieł, choć istnieje równie możliwość kupna pojedynczych elementów. Klienci coraz częściej oczekują dzisiaj możliwości dokonania pełnych zakupów u jednego producenta. Dlatego też producenci poszerzają swoje oferty. Z tego względu części samochodowe SBS to dzisiaj również elementy zawieszenia, a także części układu elektrycznego.
Scandinavian Brake Systems to przedsiębiorstwo założone w 1964 roku. Początkowo firma zajmowała się odnawianiem i naprawą części samochodowych układu hamulcowego. Dopiero po kilkunastu latach otworzono fabrykę w której zaczęły powstawać części samochodowe SBS. Dzisiaj firma z główną siedzibą w Kopenhadze posiada oddziały w kilku krajach europejskich, a jej produkty są dystrybuowane do kilkudziesięciu krajów na świecie. Autoczęści SBS to w głównej mierze części zamienne, które trafiają na aftermarket. Jednak pewną część linii produkcyjnej stanowią również części samochodowe wykorzystywane przez uznanych producentów samochodów. Części samochodowe SBS są dystrybuowane głównie w Europie i Ameryce Północnej.