- Lokalizacja w aucie: Oś przednia
- Lokalizacja w aucie: Z obu stron
- Gwint zewn. [mm]: M14x1,5
- Wymiar gwintu: M14x1,5
- Długość [mm]: 289
Dodaj opinię
(20.02.2021)
Opinia wystawiona dla Drążek kierowniczy poprzeczny TRW JAR1301
(21.01.2015)
Opinia wystawiona dla Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego TRW JTE1010
(21.01.2015)
Opinia wystawiona dla Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego TRW JTE1009 (Oś przednia)
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 240199 |
BENDIX | 041211B |
BIRTH | AX0041 |
BLUEPRINT | ADZ98725 |
BORG BECK | BTR5134 |
DELPHI | TA1917 |
DITAS | A26073 |
FEBI | 43358 |
FIRST LINE | FTR5134 |
FLENNOR | FL843-C |
KAGER | 41-0184 |
LEMFO | 34401 01 |
MAPCO | 49603 |
METZGER | 5-318 |
METZGER | 51002018 |
MEYLE | 616 031 0007 |
MOOG | OP-AX-3537 |
OCAP | 0603892 |
OPEL | 9 00 905 |
OPEL | 97182910 |
OPEL | 97184819 |
OPTIMAL | G2-954 |
PEX | 12.06.243 |
QUINTON HA | QR3522S |
RTS | 9290349 |
RUV | 915385 |
SIDEM | 9612 |
SPIDAN | 44342 |
SWAG | 40943358 |
TRISCAN | 850024229 |
VAUXH | 9 00 905 |
VAUXH | 97184819 |
OPEL
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Drążek kierowniczy poprzeczny OCAP 0603892 | OCAP | Brak ceny |
Drążek kierowniczy poprzeczny VEMA 220047 | VEMA | Brak ceny |
Czujnik pozycji wałka rozrządu NPS D577O01 | NPS | Brak ceny |
Drążek kierowniczy poprzeczny FRAP F3098 | FRAP | Brak ceny |
Drążek kierowniczy poprzeczny BENDIX 041211B | BENDIX | Brak ceny |
Drążek kierowniczy poprzeczny METZGER 81002318 | METZGER | Brak ceny |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Końcówka drążka kierowniczego to podstawowy element układu kierowniczego w samochodzie, który niestety bardzo często ulega wyeksploatowaniu na skutek przejechanych kilometrów. Prawidłowy stan techniczny końcówek ma wpływ na działanie drążka, który odpowiada za bezpieczeństwo oraz komfort podróżowania samochodem.
Końcówka drążka zawiera tak zwany element elastyczny, zwany w branży motoryzacyjnej przegubem kulowym. To właśnie ten element umożliwia ruch zawieszenia koła samochodowego oraz skręcanie zwrotnicy względem nieruchomej przekładni kierowniczej. W momencie, kiedy na przegubie kulowym pojawi się luz, na kierownicy będą odczuwalne mocne drgania, a układ kierowniczy samochodu nie będzie działał precyzyjnie. Taka sytuacja to znak, że należy wymienić końcówki drążka kierowniczego na nowe.
To co ile należy wymieniać końcówki drążka kierowniczego zależne jest od wielu czynników. Między innymi od rodzaju samochodu oraz jakości użytych części. Ponadto spore znaczenie ma także styl jazdy kierowcy. Nieomijanie dziur oraz wybojów niestety nie wpłynie korzystnie na żywotność poszczególnych podzespołów, w tym końcówek drążka kierowniczego.
Końcówki drążków kierowniczych wymienia się zawsze parami. Przy okazji wymiany warto sprawdzić pozostałe elementy układu kierowniczego w samochodzie, ponieważ ich zużycie eksploatacyjne często zbiega się w czasie. Ponadto awaria końcówek często świadczy o zbliżającej się usterce pozostałych części w układzie kierowniczym.
Przed zakupem nowych końcówek drążka kierowniczego warto dobrze zapoznać się z ofertą poszczególnych producentów. Na rynku części zamiennych znajdziemy całą gamę końcówek do praktycznie każdej marki pojazdu.
TRW to marka części samochodowych znana niemal na całym świecie. Firma jest aktualnie jednym z liderów w branży motoryzacyjnej. Ogromne zakłady produkcyjne położone w 186 lokalizacjach pozwoliły na produkcję szerokiej gamy oryginalnych części samochodowych, a także części zamiennych dedykowanych na rynek wtórny.
Produkcję części zamiennych TRW rozpoczęło seryjnie w latach 60. Najpierw duży nacisk położony został na podzespoły elektroniki samochodowej, ale z czasem konsekwentnie uzupełniano katalog w części dedykowane kolejnym systemom i układom samochodowym.
Dzięki doskonałej jakości, części samochodowe TRW zyskały uznanie branży motoryzacyjnej na całym świecie. Według statystyk branżowych magazynów motoryzacyjnych jeden na trzy samochody w Europie, a także jeden na dwa samochody w Japonii jest wyposażony w części marki TRW. Części dedykowane są nie tylko samochodom osobowym, dostawczym, sportowym, ale także ciężarowym.