- Długość [mm]: 265
- Szerokość [mm]: 189
- Wysokość [mm]: 30
- Rodzaj filtra: Filtr przeciwpyłkowy
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AC | CAF29 |
AIR | IF21 |
ALCOFILTER | MS-6108 |
BOSCH | 1 987 431 013 |
BOSCH | 1 987 431 809 |
BOSCH | 1 987 432 013 |
BOSCH | 1 987 432 013-EZE |
BOSCH | 1 987 432 809 |
BOSCH | F 00E 369 812 |
BOSCH | M2013 |
CHAMP | CAF 1741 |
CHAMPION | N 128 |
CHAMPION | N 185 |
CHAMPION | N128/609 |
CLEANF | MC 1259 |
CLEANF | NC 2030 |
COMLINE | EAF202 |
COOPE | ACE 104 |
COOPERSFIA | PC8094 |
CORTECO | 21651898 |
CORTECO | 21651968 |
CROSL | E335 |
DELPHI | CAF 29 |
DELPHI | TSP 0325024 |
DELPHI | TSP 0325025 |
FEBI | 09466 |
FILTREC | HC7033 |
FILTRON | K 1045 |
FRAM | CF 9414 |
HEN | E 921 LI |
MAG | BCF 117 |
MAPCO | 66212 |
MEYLE | 1 123 190 007 |
MICRONAIR | MP 031 |
PURFLU | AH 136 |
PUROLATOR | C 28162 |
PZL | WA60267 |
QUINTON HA | QAP 110 |
QUINTON HA | QAP 141 |
QUINTON HA | QAP210 |
TECNOCAR | E 335 |
UFI | 53 004 00 |
UFI | 53 004 40 |
VAG | 3A0 819 638 |
VAG | 3A0 819 644 |
VAG | 3AO 819 638 |
VAG | 3AO 819 644 |
VEMO | 10-30-1016 |
VW | 3 A0 819 638 |
VW | 3 A0 819 644 |
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr kabinowy znajduje się pomiędzy podszybiem a elementami układu klimatyzacji. To podstawowy element eksploatacyjny samochodu, którego rola sprowadza się do zatrzymywania zanieczyszczeń z powietrza, które trafia do kabiny pojazdu. Według producentów filtry kabinowe należy wymieniać regularnie, nawet dwa razy w roku.
Filtry kabinowe zwane także przeciwpyłkowymi produkuje się z papieru, materiału lub materiału pokrytego włóknem węglowym. Te ostatnie to najbardziej skuteczne egzemplarze, zatrzymujące nawet niezwykle szkodliwe tlenki azotu. Wariant papierowy to z kolei ta najtańsza i najbardziej podstawowa wersja filtra. Aktualnie najczęściej stosuje się i zaleca montaż filtrów aktywnych z węglem.
W samochodach eksploatowanych głównie w warunkach miejskich filtr kabinowy chroni kierowcę i pasażerów m.in. przed kurzem, wszelkiego rodzaju pyłami, tlenkami azotu (filtr z węglem aktywnym) a także pyłami z klocków hamulcowych i opon. Na trasie i na terenach podmiejskich filtr kabinowy zwalcza także piasek oraz pyłki roślin. Filtr ten prócz wyłapywania szkodliwych substancji ma także kilka innych zadań. Zapobiega parowaniu szyb w samochodzie, umożliwia prawidłowe działanie układu klimatyzacji a także chroni alergików.
Ceny standardowych filtrów kabinowych zaczynają się od kilkunastu złotych. Filtry z węglem aktywnym można natomiast kupić już za kilkadziesiąt złotych. Różnica w cenie nie jest aż tak duża a dla lepszego filtrowania powietrza naprawdę warto zainwestować w dobrej jakości filtr kabinowy z węglem aktywnym. Decydując się na wymianę filtra kabinowego pamiętajmy jednak przede wszystkim, że zawsze należy kupować filtry fabrycznie nowe (online można znaleźć oferty sprzedaży filtrów używanych). Ponadto warto kierować się ku produktom znanych i cenionych w branży motoryzacyjnej marek.