- Rodzaj filtra: Filtr z węglem aktywnym
- Długość [mm]: 268
- Szerokość [mm]: 199
- Wysokość [mm]: 31
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BMW | 64 11 0 008 138 |
BMW | 64 11 2 182 533 |
BMW | 64 11 6 904 867 |
BMW | 64 11 8 391 198 |
BMW | 64 11 8 391 200 |
BMW | 64 11 9 070 073 |
BMW | 64 11 9 216 588 |
BMW | 64 31 2 207 985 |
BMW | 64 31 8 379 627 |
BOSCH | 1 987 431 361 |
BOSCH | 1 987 431 361-44N |
BOSCH | 1 987 432 361 |
BOSCH | 1 987 432 816 |
BOSCH | R 2361 |
CHAMPION | CCF0057 |
CHAMPION | N 214 |
CLEANF | MC 1265 |
CLEANF | NC 2069 CA |
CLEANF | NC 2070 |
COOPE | ACE 115-2 |
COOPERSFIA | PCK8054 |
COOPERSFIA | PCK8054-2 |
DELPHI | TSP 0325038 |
FEBI | 12263 |
FEBI | 12264 |
FILTREC | HCK70222 |
FILTRON | K 1075 A-2x |
FRAM | CF-8912 |
FRAM | CFA 8912 |
FRAM | CFA8912-2 |
HELLA | 352 202 001 |
HELLA | 8FL 352 159 281 |
HELLA | 8FL 352 202 001 |
HELLA | 8FL 352 215 231 |
HEN | E 960 LC |
HEN | E 960 LI |
HEN | E960LC-2 |
MAG | BCF 147 |
MAG | BCF 347 |
MAPCO | 65614 |
MAPCO | 66200 |
MAPCO | 66200/2 |
MEYLE | 312 319 0004 |
MEYLE | 312 319 0004/S |
MEYLE | 312 320 0004 |
MICRONAIR | MC 530-2 |
MICRONAIR | MP 030-2 |
PURFLU | AH 134 |
PURFLU | AHC 134 |
PURFLU | AHC 239 |
PURFLU | AHC239-2 |
PUROLATOR | C 47925 |
TECNOCAR | E 333 |
TECNOCAR | EC333-2 |
TECNOCAR | EC443 |
UFI | 54 108 00 |
VALEO | 698246 |
VEMO | 20-30-1040 |
VEMO | 20-30-1040-1 |
VEMO | 20-31-1036 |
VEMO | 20-31-1038 |
ALPINA
|
BMW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr kabinowy znajduje się pomiędzy podszybiem a elementami układu klimatyzacji. To podstawowy element eksploatacyjny samochodu, którego rola sprowadza się do zatrzymywania zanieczyszczeń z powietrza, które trafia do kabiny pojazdu. Według producentów filtry kabinowe należy wymieniać regularnie, nawet dwa razy w roku.
Filtry kabinowe zwane także przeciwpyłkowymi produkuje się z papieru, materiału lub materiału pokrytego włóknem węglowym. Te ostatnie to najbardziej skuteczne egzemplarze, zatrzymujące nawet niezwykle szkodliwe tlenki azotu. Wariant papierowy to z kolei ta najtańsza i najbardziej podstawowa wersja filtra. Aktualnie najczęściej stosuje się i zaleca montaż filtrów aktywnych z węglem.
W samochodach eksploatowanych głównie w warunkach miejskich filtr kabinowy chroni kierowcę i pasażerów m.in. przed kurzem, wszelkiego rodzaju pyłami, tlenkami azotu (filtr z węglem aktywnym) a także pyłami z klocków hamulcowych i opon. Na trasie i na terenach podmiejskich filtr kabinowy zwalcza także piasek oraz pyłki roślin. Filtr ten prócz wyłapywania szkodliwych substancji ma także kilka innych zadań. Zapobiega parowaniu szyb w samochodzie, umożliwia prawidłowe działanie układu klimatyzacji a także chroni alergików.
Ceny standardowych filtrów kabinowych zaczynają się od kilkunastu złotych. Filtry z węglem aktywnym można natomiast kupić już za kilkadziesiąt złotych. Różnica w cenie nie jest aż tak duża a dla lepszego filtrowania powietrza naprawdę warto zainwestować w dobrej jakości filtr kabinowy z węglem aktywnym. Decydując się na wymianę filtra kabinowego pamiętajmy jednak przede wszystkim, że zawsze należy kupować filtry fabrycznie nowe (online można znaleźć oferty sprzedaży filtrów używanych). Ponadto warto kierować się ku produktom znanych i cenionych w branży motoryzacyjnej marek.