- Wysokość [mm]: 20
- Szerokość [mm]: 123
- Długość [mm]: 810
- Rodzaj filtra: Filtr z węglem aktywnym
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ACDELCO | PUK 1171 E |
ALCOFILTER | MS-6305C |
BLUEPRINT | ADB 112505 |
BMW | 64 31 6 803 970 |
BMW | 64 31 6 925 982 |
BMW | 64 31 6 946 628 |
BMW | 64 31 6 962 549 |
BMW | 64 31 6 962 553 |
BMW | 64 31 9 142 115 |
BMW | 64 31 9 313 519 |
BOSCH | 0 986 628 508 |
BOSCH | 0 986 AF5 604 |
BOSCH | 1 987 431 424 |
BOSCH | 1 987 432 424 |
BOSCH | R 2424 |
CHAMPION | CCF 0118C |
CLEANF | NC 2314 CA |
COMLINE | EKF 107 A |
COOPE | ACE 156 |
COOPERSFIA | PCK8172 |
CORTECO | 8000 0064 |
CORTECO | CC1154 |
DELPHI | TSP0325184C |
DENSO | DCF092K |
DENSO | DCF450K |
DIGOEMA | DGM/AKL 40831 |
FEBI | 23683 |
FILTRON | K 1169A |
FRAM | CFA 10206 |
HEN | E 19 59 LC |
KOLBENSCHM | 4200-ACC |
KOLBENSCHM | 50 014 200 |
MAHLE | LA 248 |
MAHLE | LAK 248 |
MAHLE | LAK 926 |
MANN | CU 8430 |
MANN | FP 8430 |
MANN | FP-B03 |
MAPCO | 65618 |
MAPCO | 67618 |
MEATDORIA | 17394FK |
MEYLE | 312 320 0015 |
MICRONAIR | MC 695 |
PURFLU | AHC 246 |
PUROLATOR | C 29111 |
QUINTON HA | QAP 709 |
SOFIMA | S 3236 C1 |
SOFIMA | S 4154 CA |
SOFIMA | S 4154 CA1 |
SWAG | 20 92 3683 |
TECNECO FI | CK 8430 C |
TECNOCAR | EC 448 |
UFI | 54.154.00 |
VAICO | V20-31-1010 |
VALEO | 715 503 |
VALEO | 815289 |
VALEO | 815290 |
VEMO | 20-31-1010 |
VEMO | V20-31-1010 |
WIXFILTERS | 49371 |
WIXFILTERS | WP9233 |
ALPINA
|
BMW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr kabinowy znajduje się pomiędzy podszybiem a elementami układu klimatyzacji. To podstawowy element eksploatacyjny samochodu, którego rola sprowadza się do zatrzymywania zanieczyszczeń z powietrza, które trafia do kabiny pojazdu. Według producentów filtry kabinowe należy wymieniać regularnie, nawet dwa razy w roku.
Filtry kabinowe zwane także przeciwpyłkowymi produkuje się z papieru, materiału lub materiału pokrytego włóknem węglowym. Te ostatnie to najbardziej skuteczne egzemplarze, zatrzymujące nawet niezwykle szkodliwe tlenki azotu. Wariant papierowy to z kolei ta najtańsza i najbardziej podstawowa wersja filtra. Aktualnie najczęściej stosuje się i zaleca montaż filtrów aktywnych z węglem.
W samochodach eksploatowanych głównie w warunkach miejskich filtr kabinowy chroni kierowcę i pasażerów m.in. przed kurzem, wszelkiego rodzaju pyłami, tlenkami azotu (filtr z węglem aktywnym) a także pyłami z klocków hamulcowych i opon. Na trasie i na terenach podmiejskich filtr kabinowy zwalcza także piasek oraz pyłki roślin. Filtr ten prócz wyłapywania szkodliwych substancji ma także kilka innych zadań. Zapobiega parowaniu szyb w samochodzie, umożliwia prawidłowe działanie układu klimatyzacji a także chroni alergików.
Ceny standardowych filtrów kabinowych zaczynają się od kilkunastu złotych. Filtry z węglem aktywnym można natomiast kupić już za kilkadziesiąt złotych. Różnica w cenie nie jest aż tak duża a dla lepszego filtrowania powietrza naprawdę warto zainwestować w dobrej jakości filtr kabinowy z węglem aktywnym. Decydując się na wymianę filtra kabinowego pamiętajmy jednak przede wszystkim, że zawsze należy kupować filtry fabrycznie nowe (online można znaleźć oferty sprzedaży filtrów używanych). Ponadto warto kierować się ku produktom znanych i cenionych w branży motoryzacyjnej marek.