Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ACDELCO | AC 6288 E |
ALCOFILTER | MD-399 |
AMC FILTER | NO-2227 |
ARMAFILT | OB-77/105.0 |
ASAS | AS 1546 |
ASHIKA | 10-01-194 |
BALDW | P7365 |
BIG FILTER | GB-1442 |
BLUEPRINT | ADN 12115 |
BOSCH | 0 986 AF0 037 |
BOSCH | 1 457 429 271 |
BOSCH | P9271 |
CHAMPION | COF100569E |
CHAMPION | XE 569 |
CHAMPION | XE 569/606 |
CLEANF | ML 4519 |
CLEANF | ML4519 |
COMLINE | CNS11200 |
COOPE | G 1640 |
COOPERSFIA | FA5726 ECO |
CROSLAND F | 2286 |
DIGOEMA | DGM/O 3174 |
DONALDSON | P505978 |
DT SPARE P | 6.33215 |
FILFILTER | MLE 1532 |
FILTRON | OE 669/1 |
FILTRON | OE669/1 |
FLEETGUARD | LF16249 |
FRAM | CH9540 ECO |
GIF | LI 331 |
GM | 93180258 |
GUD | M 10 |
HBJAKOPART | J1311024 |
HEN | E69H D81 |
HOFFER | 7584032 |
IPS PARTS | IFL-3194 |
JAPANPAR | FO-194 |
JAPANPAR | FO-194S |
JAPANPAR | JFO-194 |
JAPANPAR | JFO-194S |
KOLBENSCHM | 4112-OX |
KOLBENSCHM | 50 014 112 |
LAUTR | ELH 4312 |
MAHLE | OX 1199D |
MAHLE | OX 1199D ECO |
MAHLE | OX 415 |
MAHLE | OX 415 D |
MAHLE | OX 415 D ECO |
MANN | HU 825 X |
MANN | HU 825X |
MAPCO | 64503 |
MAXGEAR | OF-399 |
MEATDORIA | 14032 |
MECAFILTER | ELH4312 |
MEYLE | 16-14 322 0006 |
MFILTER | MU 1225 |
MISFAT | L111 |
MOTAQUIP | VFL 549 |
MOTAQUIP | VFL 554 |
MULLER FIL | FOP345 |
NIPPARTS | J1311024 |
NISSA | 15208-2W200 |
NISSA | 15209-00QAC |
NISSA | 15209-2W200 |
NISSA | 15209-MA70A |
OPEL | 4415218 |
OPEL | 93180258 |
P.B.R. | AC-8055 |
PARTS-MALL | PBW-160 |
PURFLU | L364 |
PURFLU | PXL364 |
PZL | WO1567X |
RENAU | 50 01 869 773 |
RENAU | 77 01 057 828 |
RYCO | R2593P |
SAKURAAUTO | EO-1804 |
SCANTECH | SH4799P |
SCT | SH 4799 |
SCT | SH 4799 P |
SOFIMA | S 5026 PE |
SOGEFIPRO | FA6572ECO |
TECNECO FI | OL 0194-EJ |
TECNOCAR | OP254 |
TEHO | 5523 |
UFI | 25.026.00 |
UNICO F. | EL 7101 x |
VAICO | V46-9707 |
VALEO | 586532 |
VIC | O-206 |
WIXFILTERS | 6991N |
WIXFILTERS | WL7418 |
NISSAN
|
OPEL
|
RENAULT
|
RENAULT TRUCKS
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr oleju to element eksploatacyjny każdego samochodu, który wyłapuje zanieczyszczenia i gwarantuje tym samym czyste środowisko dla pracy silnika spalinowego oraz oleju silnikowego. Praca tego podzespołu nie należy jednak do łatwych, bo odbywa się między innymi w bardzo wysokich temperaturach.
Zużycie filtra oleju silnikowego to pojęcie stosunkowo względne. Należy go po prostu wymieniać za każdym razem, gdy dokonujemy wymiany oleju. Czyli raz do roku lub po przejechaniu przebiegu od 15 000 do 30 000 km. Filtr oleju został w końcu zamontowany po to, by zbierać zanieczyszczenia. Dlatego jeżeli wlejemy do silnika nowy olej, to wszelkie zanieczyszczenia ze starego filtra i tak dostaną się do silnika.
Regularna wymiana filtra oleju jest bardzo ważna, bo zatrzymuje się na nim bardzo dużo szkodliwych substancji. Zanieczyszczania te nie są korzystne dla kondycji jednostki napędowej, dlatego tak ważna jest ich skuteczna filtracja.
Zarówno olej, jak i filtr oleju silnikowego można wymienić samodzielnie, ale potrzeba do tego doświadczenia. Dlatego nieznającym się na rzeczy, zaleca się powierzenie tych czynności warsztatowi. Podczas wymiany oleju silnikowego wraz z filtrem warto pamiętać o stosowaniu jak najlepszych jakościowo podzespołów. Nie ma co oszczędzać na tym elemencie, bo zakup tego elementu naprawdę nie należy do kosztownych.
Zakup i wymiana filtra oleju to naprawdę niewielki koszt. Podczas zakupu nowego egzemplarza można kierować się zaleceniami producenta pojazdu względem proponowanego rodzaju filtra lub zdecydować się na filtry renomowanych marek, polecanych przez specjalistów z branży motoryzacyjnej.