- Dolot - sr. [mm]: 14
- Rodzaj filtra: Filtr przewodowy
- Średnica zewnętrzna [mm]: 55,5
- Wylot - sr. [mm]: 8
- Wysokość [mm]: 250
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG2148 |
A.L.FILTER | ALG21481 |
ALCOFILTER | SP1420 |
BMW | 13327811227 |
BMW | 13327811401 |
BMW | 13327822499 |
BOSCH | 0450906457 |
CHAMPION | CFF100723 |
CHAMPION | L424 |
CLEANF | CLMG1661 |
CLEANF | MG1661 |
COMLINE | EFF282D |
FILTRON | PP9762 |
FRAM | P11039 |
GUD | E184 |
HEN | H209WK |
HEN | H247WK01 |
KNECHT | KL169 |
KNECHT | KL1692 |
KNECHT | KL1693 |
KNECHT | KL1693D |
KNECHT | KL1694 |
KNECHT | KL1694D |
KNECHT | KL169D |
KOLBENSCHM | 4660FP |
KOLBENSCHM | 50014660 |
LAUTR | ELG5301 |
LAUTR | ELG5421 |
MAHLE | KL169 |
MAHLE | KL1692 |
MAHLE | KL1693 |
MAHLE | KL1693D |
MAHLE | KL1694 |
MAHLE | KL1694D |
MAHLE | KL169D |
MANN | WK5002X |
MAPCO | 62654 |
MEATDORIA | 5022 |
MEYLE | 3143230011 |
MISFAT | M686 |
PURFLU | FCS783 |
PUROLATOR | F79099 |
PZL | FPW32 |
SOFIMA | S1851B |
SWAG | 20923789 |
TECNECO FI | GS5002 |
TECNOCAR | RN332 |
UFI | 3185100 |
UNICO F. | FI5250x |
VAICO | V204020 |
VALEO | 587749 |
WIXFILTERS | WF8365 |
ALPINA
|
BMW
|
MINI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Malo to włoska firma, znana również pod nazwą Akron-Malo. Przedsiębiorstwo powstało w 1947 roku, jako działalność jednoosobowa. Niewielka firma, działająca w zasadzie tylko na terenie Mediolanu, szybko się rozrosła, z czasem stając się jednym z największych dystrybutorów w branży.
Malo to dystrybutor części samochodowych. Początkowo ofertę stanowiły jedynie elementy gumowe i gumowo-metalowe. Do dzisiaj są to największe kategorie produktowe, w których znaleźć można między innymi elementy konstrukcyjne pojazdów, jak również wszelkie osłony i części amortyzujące. Nie brakuje też uszczelek i wszelkich innych części niezbędnych w nowoczesnych pojazdach osobowych i ciężarowych, w tym pasków napędowych. Dostępne są również inne części samochodowe Malo, a mianowicie elementy układu hamulcowego i napędowego, sprężyny gazowe czy przekładnie silnikowe i kołowe.
Malo to przedsiębiorstwo z dużym doświadczeniem. Od dziesiątek lat firma jest jednym z lokalnych liderów rynku. Przedsiębiorstwo stale poszerza i udoskonala swoją ofertę. Przekłada się to na rosnącą popularność marki również poza Włochami. Części samochodowe Malo są coraz wyżej cenione przez kierowców europejskich z różnych części kontynentu.