Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG2265 |
ACDELCO | XD9297E |
ALCOFILTER | SP1249 |
ALCOFILTER | SP1291 |
APXENERGY | X1510467 |
BLUEPRINT | ADL142306 |
BOSCH | 0450906452 |
CHAMPION | CFF100467 |
CHAMPION | L467 |
CHAMPION | L467606 |
CLEANF | CLDN1910 |
CLEANF | DN1910 |
COMLINE | EFF126 |
COOPE | FSM4194 |
COOPERSFIA | FP5576 |
CROSLAND F | 6008 |
DELPHI | FF20074 |
DELPHI | HDF950 |
FEBI | 108356 |
FIAT | 46531688 |
FIAT | 46737091 |
FIAT | 46786875 |
FIAT | 71736117 |
FILTRON | PP966 |
FRAM | PS9043 |
FRIGAIR | FL04414 |
GUD | MP25 |
HEN | H144WK |
HOFFER | 7690260 |
HOFFER | 76902601 |
KNECHT | KL474 |
LAUTR | ELG5251 |
LUCCAV | HDF950 |
MAG | 71760106 |
MAG | FD557 |
MAHLE | KL474 |
MANN | WK8292 |
MEATDORIA | 4260 |
MEATDORIA | 42601 |
MECAFILTER | ELG5251 |
MISFAT | M412 |
MOTAQUIP | VFF447 |
MOTOK | ALG2265 |
MOTOK | GS250 |
MOTOK | M412 |
MOTOK | PDS742 |
MULLER FIL | FN167 |
OPENPARTS | EFF503520 |
P.B.R. | AG6065 |
PURFLU | FCS471 |
PURFLU | FCS769 |
PUROLATOR | F68259 |
PZL | PDS742 |
SAKURAAUTO | FS2905 |
SCT | ST6027 |
SOFIMA | S4412NR |
TECNECO FI | GS250 |
TECNOCAR | RN250B |
UFI | 2441200 |
UNICO F. | FI81542 |
VAICO | V240478 |
VALEO | 587525 |
WIXFILTERS | WF8262 |
FIAT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Malo to włoska firma, znana również pod nazwą Akron-Malo. Przedsiębiorstwo powstało w 1947 roku, jako działalność jednoosobowa. Niewielka firma, działająca w zasadzie tylko na terenie Mediolanu, szybko się rozrosła, z czasem stając się jednym z największych dystrybutorów w branży.
Malo to dystrybutor części samochodowych. Początkowo ofertę stanowiły jedynie elementy gumowe i gumowo-metalowe. Do dzisiaj są to największe kategorie produktowe, w których znaleźć można między innymi elementy konstrukcyjne pojazdów, jak również wszelkie osłony i części amortyzujące. Nie brakuje też uszczelek i wszelkich innych części niezbędnych w nowoczesnych pojazdach osobowych i ciężarowych, w tym pasków napędowych. Dostępne są również inne części samochodowe Malo, a mianowicie elementy układu hamulcowego i napędowego, sprężyny gazowe czy przekładnie silnikowe i kołowe.
Malo to przedsiębiorstwo z dużym doświadczeniem. Od dziesiątek lat firma jest jednym z lokalnych liderów rynku. Przedsiębiorstwo stale poszerza i udoskonala swoją ofertę. Przekłada się to na rosnącą popularność marki również poza Włochami. Części samochodowe Malo są coraz wyżej cenione przez kierowców europejskich z różnych części kontynentu.