- Średnica zewnętrzna [mm]: 88,0
- Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 80,0
- Dolot - sr. [mm]: 8,0
- Wylot - sr. [mm]: 8,0
- Wysokość [mm]: 163,5
- Rodzaj filtra: Filtr przewodowy
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG902 |
BECKARNLEY | 0431050 |
BOSCH | 0450905921 |
BOSCH | F5921 |
CHAMP | G796 |
COOPE | FIG7093 |
COOPERSFIA | FT5652 |
CROSLAND F | 6839 |
FILTRON | PP866/2 |
FRAM | G9552 |
HEN | H220WK |
KNECHT | KL196 |
MANN | WK822/2 |
P.B.R. | AG6093 |
PURFLU | EP215 |
PUROLATOR | F68357 |
QUINTON HA | WF8330 |
SOFIMA | S 1811 B |
TECNOCAR | RN618 |
TEHO | 61101 |
UFI | 31.811.00 |
VOLVO | 30620512 |
WIXFILTERS | 33605 |
VOLVO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Continental to niemieckie przedsiębiorstwo motoryzacyjne o globalnym zasięgu. To jedno z największych i najbardziej renomowanych przedsiębiorstw w branży to wszechstronny producent części samochodowych. Jednak za sukces firmy bez wątpienia odpowiada jedna kategoria produktów, a mianowicie opony samochodowe. Niezmiennie, niemal od początku istnienia, Continental znany jest przede wszystkim z produkcji najwyższej klasy ogumienia.
W asortymencie producenta opon Continental znajduje się wszelkiego rodzaju ogumienie przeznaczone dla samochodów osobowych. Firma produkuje opony zimowe, letnie oraz całoroczne. W ofercie znajdują się zarówno modele przeznaczone do agresywnej jazdy, jak i lekkie opony dla spokojniejszych kierowców. Ponadto, Continental posiada również szereg propozycji dla producentów i posiadaczy aut dostawczych oraz ciężarowych, a także pojazdów rolniczych, maszyn przemysłowych czy rowerów.
Koncern motoryzacyjny Continental to przedsiębiorstwo z ogromnym kapitałem, infrastrukturą na całym świecie oraz z najnowocześniejszym zapleczem laboratoryjnym. To wszystko sprawia, że producent wyznacza trendy w produkcji opon samochodowych, wprowadzając innowacyjne rozwiązania technologiczne. Opony Continental spełniają najwyższe standardy, zapewniając bezpieczeństwo oraz doskonałą przyczepność przy minimalnym oporze.
Firma Continental powstała w 1871 roku w Niemczech. Do dzisiaj jej główna siedziba znajduje się właśnie w tym kraju. Niemniej oddziały przedsiębiorstwa oraz jego spółki zależne znaleźć można w wielu krajach na różnych kontynentach. Części samochodowe Continental, w tym przede wszystkim ogumienie tej marki, sprzedawane są w zdecydowanej większości krajów świata.