- Wysokość [mm]: 172,0
- Wymiar gwintu: Purge M8x1.25
- Rodzaj paliwa: Olej napędowy
- Średnica zewnętrzna [mm]: 88,2
- Rodzaj filtra: Filtr podgrzewany
- Dolot - sr. [mm]: 8
- Wylot - sr. [mm]: 8
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG-2055 |
ACDELCO | XD 138 |
ACDELCO | XD 9045 E |
ALCOFILTER | SP-972 |
ARMAFILT | GO-85/125.2 |
ASAS | SP 7004 |
BOSCH | 0 450 906 174 |
BOSCH | 0 450 906 193 |
BOSCH | 0 450 906 210 |
BOSCH | 0 450 906 238 |
BOSCH | 0 450 906 267 |
BOSCH | 0 986 BF0 400 |
BOSCH | N6174 |
BOSCH | N6267 |
CHAMP | FN 13 |
CHAMP | LFF 8813 |
CHAMPION | CFF100114 |
CHAMPION | L114/606 |
CLEANF | DN 829 |
CLEANF | DN 829/T |
COOPE | Z 1141 |
CROSLAND F | 5034 |
CROSLAND F | 5034 K |
DELPHI | FF0060 |
DELPHI | HDF507 |
FEBI | 21600 |
FILMAR | SF8713 |
FILTRON | PP 839 |
FLEETGUARD | FF5312 |
FRAD | 26.43.12/130 |
FRAM | P5328 |
FRAM | PS5938 |
GUD | MP 13 |
HEN | H70WK05 |
HITACHI | 1930010 |
KAYSE | AK 14 - DB |
KOLBENSCHM | 182-FP |
KOLBENSCHM | 50 013 182 |
LAUTR | ELG 5210 |
LAUTR | GF 282 WP |
LUCCAV | 7176/507 |
LUCCAV | HDF 507 |
MAG | 152071758861 |
MAG | 71758861 |
MAHLE | KL 75 |
MANN | WK 842/4 |
MANN | WK842/4 |
MAPCO | 63197 |
MEATDORIA | 4113 |
MEYLE | 100 127 0004 |
MONARK | 30 706 161 |
MOTAQUIP | VFF 200 |
MOTAQUIP | VFF 307 |
MULLER FIL | FN107 |
P.B.R. | AG-6015 |
PURFLU | FCS412 |
PUROLATOR | F 68807 |
PUROLATOR | F69208 |
QUINTON HA | QFF0223 |
SOFIMA | S 7600 NR |
SWAG | 32 92 1600 |
TECNOCAR | RN67B |
TEHO | 6202 |
TEHO | OK 202 |
UFI | 24.365.01 |
UNI | GFE 5308 |
UNICO F. | FI 8173/4 |
VAG | 191 127 401 A |
VAG | 191 127 401 B |
VAG | 191 127 401 E |
VAG | 191 127 401 J |
VAG | 191 127 401 L |
VAG | 191 127 401 M |
VAG | 191 127 401 N |
VAG | 1H0 127 401 C |
VAG | 1H0 127 401 G |
VAG | 2TA 127 401 |
VAICO | 10-0343 |
VAICO | V10-0343-1 |
WIXFILTERS | WF8045 |
SEAT
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Dr!ve+ to marka z krótką historią. Powstała ona po 2010 roku, mimo to już dzisiaj ma szerokie grono zwolenników wśród fachowców i kierowców. Jak to możliwe? Choć marka Dr!ve+ jest znana od niedawna, jej właściciel – Nexus – to międzynarodowe przedsiębiorstwo z kilkudziesięcioletnią renomą. Firma zajmuje się produkcją auto części oraz olejów i smarów samochodowych. Pod marką Dr!ve+ dystrybuowane są przede wszystkim oleje silnikowe oraz smary do poszczególnych podzespołów. Oleje Dr!ve+ cechuje wysoka efektywność działania przy jednocześnie długiej trwałości. Zapewniają doskonałą redukcję siły tarcia, zarówno w wysokich, jak i w niskich temperaturach. Podobnie smary do części silnika, skrzyni biegów i innych układów, są doceniane za efektywność pracy i wolną eksploatację. Warto jednak zauważyć, że Dr!ve + to nie tylko oleje i smary. W asortymencie znajdują się również części samochodowe, choć jak na razie stanowią tam one mniejszość. Przede wszystkim mowa o filtrach, w tym tych do oleju i powietrza.
Dr!ve+ należy zaliczyć do marek klasy premium. Zarówno oleje, jak i smary oraz części Dr!ve+ cechują się ponadprzeciętnymi parametrami. Jakość wykonania jest w tym przypadku na najwyższym światowym poziomie.