- Wysokość [mm]: 92,0
- Średnica pierscienia uszczelniającego [mm]: 19
- Rodzaj paliwa: Olej napędowy
- Średnica zewnętrzna [mm]: 72
- Rodzaj filtra: Wkład filtra
- Średnica wewnętrzna 3 [mm]: 19
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ACDELCO | ACD 8036 E |
ALCOFILTER | MD-397 |
AMC FILTER | MF-4651 |
ARMAFILT | OBG-71/93.0 |
ASAS | AS 3586 |
ASHIKA | 30-05-531 |
ASHIKA | 30-ECO015 |
BIG FILTER | GB-6424 |
BOSCH | 0 986 TF0 239 |
BOSCH | 1 457 431 705 |
BOSCH | 1 457 431 716 |
BOSCH | F 026 402 776 |
BOSCH | F 026 402 882 |
BOSCH | N1705 |
CHAMPION | CFF100253 |
CHAMPION | L 253 |
CHAMPION | L 253/606 |
CLEANF | MG 099 |
COOPE | FEM 4200 |
COOPE | FEM 4229 |
COOPE | FEM 4230 |
COOPERSFIA | FA5453 |
COOPERSFIA | FA5668 |
COOPERSFIA | FA5745 |
COOPERSFIA | FA5746 |
CROSLAND F | 4021 |
CROSLAND F | 4041 |
DELPHI | FF0164 |
DELPHI | HDF511 |
FEBI | 23155 |
FILFILTER | MF 1324 A |
FILFILTER | MF 1324 AMB |
FILTRON | PM 816/1 |
FRAM | C8820 |
FRAM | C9679 |
FRAM | C9989 |
FRAM | C9989 ECO |
FRAM | C9990 |
GM | 9161303 |
GM | 93185381 |
GUD | G 1070 |
HBJAKOPART | J1335051 |
HEN | E63KP D78 |
JAPANPAR | FC-531 |
JAPANPAR | FC-ECO015 |
JAPANPAR | JFC-531 |
JAPANPAR | JFC-531S |
JAPANPAR | JFC-ECO015 |
KOLBENSCHM | 50 013 905 |
KOLBENSCHM | 905-FX |
LAUTR | ELG 5238 |
LUCCAV | HDF 511 |
MAG | 152071760862 |
MAG | 71760862 |
MAG | FD 579 |
MAHLE | KX 206D |
MANN | P 733/1 x |
MAPCO | 63003 |
MAPCO | 63233 |
MEATDORIA | 4229/1 |
MEYLE | 614 323 0000 |
MOTAQUIP | VFF 509 |
MOTAQUIP | VFF478 |
NIPPARTS | J1335051 |
NISSA | 16400-AW300 |
NISSA | 16400-AW310 |
NISSA | 16403-00QAB |
OPEL | 4501003 |
OPEL | 4502627 |
P.B.R. | AG-3391 |
P.B.R. | AG-3404 |
PURFLU | C493 |
PUROLATOR | F 58094 |
PUROLATOR | F59242 |
QUINTON HA | QFF0292 |
RENAU | 77 01 044 913 |
RENAU | 77 01 071 000 |
RENAU | 77 01 207 545 |
RENAU | 77 01 478 972 |
RENAU | 77 01 479 050 |
RENAU | 77 01 479 176 |
RENAULT T | 77 01 479 050 |
SCT | ST 758 |
SOFIMA | S 6687 N |
SUZUK | 15415-67JA0 |
SUZUK | 15415-67JA0-000 |
SWAG | 60 92 3155 |
TECNECO FI | GS 0453 |
TECNECO FI | GS 0480 |
TECNOCAR | N453 |
TECNOCAR | N480 |
TECNOCAR | N492 |
TEHO | 7239 |
UFI | 26.687.00 |
UNI | GFE 5367 |
UNICO F. | FP 692/1 x |
VAICO | V46-0030 |
WIXFILTERS | WF8178 |
CITROËN
|
MITSUBISHI
|
NISSAN
|
OPEL
|
RENAULT
|
SUZUKI
|
VOLVO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Dr!ve+ to marka z krótką historią. Powstała ona po 2010 roku, mimo to już dzisiaj ma szerokie grono zwolenników wśród fachowców i kierowców. Jak to możliwe? Choć marka Dr!ve+ jest znana od niedawna, jej właściciel – Nexus – to międzynarodowe przedsiębiorstwo z kilkudziesięcioletnią renomą. Firma zajmuje się produkcją auto części oraz olejów i smarów samochodowych. Pod marką Dr!ve+ dystrybuowane są przede wszystkim oleje silnikowe oraz smary do poszczególnych podzespołów. Oleje Dr!ve+ cechuje wysoka efektywność działania przy jednocześnie długiej trwałości. Zapewniają doskonałą redukcję siły tarcia, zarówno w wysokich, jak i w niskich temperaturach. Podobnie smary do części silnika, skrzyni biegów i innych układów, są doceniane za efektywność pracy i wolną eksploatację. Warto jednak zauważyć, że Dr!ve + to nie tylko oleje i smary. W asortymencie znajdują się również części samochodowe, choć jak na razie stanowią tam one mniejszość. Przede wszystkim mowa o filtrach, w tym tych do oleju i powietrza.
Dr!ve+ należy zaliczyć do marek klasy premium. Zarówno oleje, jak i smary oraz części Dr!ve+ cechują się ponadprzeciętnymi parametrami. Jakość wykonania jest w tym przypadku na najwyższym światowym poziomie.