Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG-2124 |
A.L.FILTER | ALG-2158 |
ACDELCO | XD 9308 E |
ALCOFILTER | SP-1378 |
AMC FILTER | HF-629 |
AMC FILTER | KF-1468 |
ASHIKA | 30-0H-H03 |
BORG BECK | BFF8113 |
BOSCH | 0 986 AF6 190 |
BOSCH | 1 457 434 516 |
BOSCH | N4516 |
CHAMPION | CFF100493 |
CHAMPION | L 493/606 |
CLEANF | DN 2703 |
CLEANF | DN2703 |
CONTINENTA | 28.0002-4169.2 |
DELPHI | HDF592 |
DIAMAX | DF3293 |
FEBI | 184127 |
FILTRON | PP 979/4 |
FRAM | PS10667 |
FRIGAIR | FL28.402 |
GUD | Z 553 |
HBJAKOPART | J1330519 |
HBJAKOPART | J1330531 |
HEN | H707WK |
HYUNDAI | 31922-2B900 |
HYUNDAI | 31922-3E300 |
JAPANPAR | FC-H03S |
KAVO PARTS | KF-1468 |
KIA | 31922-3E10A |
KIA | 319222-B900 |
KIA | S31922 2B900 |
KIA | S31922 2B900E |
KLAXCAR | FE207z |
KOLBENSCHM | 4275-FS |
KOLBENSCHM | 50 014 275 |
LAUTR | ELG5382 |
LUCCAV | HDF 592 |
MAG | 153071762421 |
MAG | 71762421 |
MAHLE | KC 101/1 |
MANN | WK 8030 |
MANN | WK 824/3 |
MANN | WK8030 |
MANN | WK824/3 |
MAPCO | 63504 |
MAXGEAR | 26-1107 |
MEATDORIA | 4919 |
MECAFILTER | ELG5382 |
MEYLE | 37-14 323 0001 |
MGA | FG2101 |
NIPPARTS | N1330520 |
OPTIMAL | OP-FFF30152 |
PURFLU | CS767 |
QUINTON HA | QFF0272 |
SCT | ST 6125 |
SOFIMA | S 4012 NR |
STELLOX | 21-00496-SX |
TECNOCAR | RN319 |
Technika | 775059 |
UFI | 24.012.00 |
VAICO | V52-9570 |
VIC | FC-016 |
WIXFILTERS | WF8404 |
HYUNDAI
|
KIA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Dr!ve+ to marka z krótką historią. Powstała ona po 2010 roku, mimo to już dzisiaj ma szerokie grono zwolenników wśród fachowców i kierowców. Jak to możliwe? Choć marka Dr!ve+ jest znana od niedawna, jej właściciel – Nexus – to międzynarodowe przedsiębiorstwo z kilkudziesięcioletnią renomą. Firma zajmuje się produkcją auto części oraz olejów i smarów samochodowych. Pod marką Dr!ve+ dystrybuowane są przede wszystkim oleje silnikowe oraz smary do poszczególnych podzespołów. Oleje Dr!ve+ cechuje wysoka efektywność działania przy jednocześnie długiej trwałości. Zapewniają doskonałą redukcję siły tarcia, zarówno w wysokich, jak i w niskich temperaturach. Podobnie smary do części silnika, skrzyni biegów i innych układów, są doceniane za efektywność pracy i wolną eksploatację. Warto jednak zauważyć, że Dr!ve + to nie tylko oleje i smary. W asortymencie znajdują się również części samochodowe, choć jak na razie stanowią tam one mniejszość. Przede wszystkim mowa o filtrach, w tym tych do oleju i powietrza.
Dr!ve+ należy zaliczyć do marek klasy premium. Zarówno oleje, jak i smary oraz części Dr!ve+ cechują się ponadprzeciętnymi parametrami. Jakość wykonania jest w tym przypadku na najwyższym światowym poziomie.