- Wysokość [mm]: 140,0
- Średnica zewnętrzna [mm]: 55
- Dolot - sr. [mm]: 8
- Wylot - sr. [mm]: 8
- Rodzaj filtra: Filtr przewodowy
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ACDELCO | FS 9100 E |
BORG BECK | BFF8075 |
CHAMPION | L 201 |
CLEANF | MBNA 950 |
CLEANF | MBNA 964 |
COMLINE | EFF004 |
CONTINENTA | 28.0002-3010.2 |
DELPHI | EFP214 |
DIAMAX | DF3026 |
FILTRON | PP 831 |
FRAM | G6400 |
HEN | H321WK |
HEN | H82WK01 |
MAHLE | KL 14 |
MANN | WK 410 |
MANN | WK410 |
MAPCO | 62800 |
MEATDORIA | 4021 |
MECAFILTER | ELE6011 |
MECAFILTER | ELE6065 |
MEYLE | 100 323 0012 |
MOTAQUIP | VFF154 |
MS | 410-KF-PCS-MS |
OPEL | 818513 |
OPTIMAL | FF-01229 |
PURFLU | EP139 |
PUROLATOR | F 67221 |
PUROLATOR | F59247 |
QUINTON HA | QFF0072 |
SCT | ST 308 |
SOFIMA | S 1510 B |
TECNOCAR | B94 |
UFI | 31.510.00 |
UNICO F. | FI 5140 |
VAG | 004-3121.14 |
VAG | 6U0 201 511 D |
VAICO | V10-0339 |
WIXFILTERS | WF8033 |
SKODA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Dr!ve+ to marka z krótką historią. Powstała ona po 2010 roku, mimo to już dzisiaj ma szerokie grono zwolenników wśród fachowców i kierowców. Jak to możliwe? Choć marka Dr!ve+ jest znana od niedawna, jej właściciel – Nexus – to międzynarodowe przedsiębiorstwo z kilkudziesięcioletnią renomą. Firma zajmuje się produkcją auto części oraz olejów i smarów samochodowych. Pod marką Dr!ve+ dystrybuowane są przede wszystkim oleje silnikowe oraz smary do poszczególnych podzespołów. Oleje Dr!ve+ cechuje wysoka efektywność działania przy jednocześnie długiej trwałości. Zapewniają doskonałą redukcję siły tarcia, zarówno w wysokich, jak i w niskich temperaturach. Podobnie smary do części silnika, skrzyni biegów i innych układów, są doceniane za efektywność pracy i wolną eksploatację. Warto jednak zauważyć, że Dr!ve + to nie tylko oleje i smary. W asortymencie znajdują się również części samochodowe, choć jak na razie stanowią tam one mniejszość. Przede wszystkim mowa o filtrach, w tym tych do oleju i powietrza.
Dr!ve+ należy zaliczyć do marek klasy premium. Zarówno oleje, jak i smary oraz części Dr!ve+ cechują się ponadprzeciętnymi parametrami. Jakość wykonania jest w tym przypadku na najwyższym światowym poziomie.