Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG-2045 |
ACDELCO | FS 9132 E |
ACDELCO | FS 9259 E |
ALCOFILTER | SP-2154 |
AUTOTECH | P90133 |
BLUEPRINT | ADB 112312 |
BLUEPRINT | ADB112312 |
BMW | 13321709535 |
CHAMPION | CFF100433 |
CHAMPION | L 433 |
CHAMPION | L 433/606 |
CLEANF | MBNA 1531 |
CLEANF | MBNA1531 |
COMLINE | EFF083 |
CONTINENTA | 28.0002-3060.2 |
COOPERSFIA | FT5589 |
DENCKERMAN | A110674 |
DIAMAX | DF3215 |
EUROREPAR | 1643631880 |
FEBI | 26437 |
FILFILTER | ZP 8110 FL |
FILTRON | PP 832/2 |
FRAM | G9334 |
FRAM | G9879 |
GUD | E 103 |
HEN | H151WK |
HIFI FILTE | BE 533 |
HOFFER | 4264 |
HOFFER | 7790264 |
JPG | 1418700200 |
KOLBENSCHM | 50 013 645 |
KOLBENSCHM | 50013645 |
KOLBENSCHM | 645-FP |
LAUTR | ELE 6020 |
LUBERFINER | G 6633 |
MAHLE | KL 96 |
MANN | WK 532 |
MANN | WK532 |
MAXGEAR | 26-1133 |
MEATDORIA | 4264 |
MECAFILTER | ELE6020 |
MEYLE | 314 323 0009 |
MISFAT | E102 |
MOTAQUIP | VFF 492 |
MOTAQUIP | VFF492 |
MS | 532-KF-PCS-MS |
MULLER FIL | FB534 |
P.B.R. | AG-6092 |
PURFLU | EP200 |
PUROLATOR | F 59120 |
QUINTON HA | QFF0119 |
RIDEX | 9F0216 |
RYCO | Z702 |
SCT | ST 6085 |
SOFIMA | S 1924 B |
STELLOX | 21-00784-SX |
SWAG | 20 92 6437 |
TECNOCAR | B36 |
TTC | 08.38.018 |
UFI | 31.924.00 |
VAICO | V20-0648 |
WIXFILTERS | WF8258 |
ALPINA
|
BMW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Dr!ve+ to marka z krótką historią. Powstała ona po 2010 roku, mimo to już dzisiaj ma szerokie grono zwolenników wśród fachowców i kierowców. Jak to możliwe? Choć marka Dr!ve+ jest znana od niedawna, jej właściciel – Nexus – to międzynarodowe przedsiębiorstwo z kilkudziesięcioletnią renomą. Firma zajmuje się produkcją auto części oraz olejów i smarów samochodowych. Pod marką Dr!ve+ dystrybuowane są przede wszystkim oleje silnikowe oraz smary do poszczególnych podzespołów. Oleje Dr!ve+ cechuje wysoka efektywność działania przy jednocześnie długiej trwałości. Zapewniają doskonałą redukcję siły tarcia, zarówno w wysokich, jak i w niskich temperaturach. Podobnie smary do części silnika, skrzyni biegów i innych układów, są doceniane za efektywność pracy i wolną eksploatację. Warto jednak zauważyć, że Dr!ve + to nie tylko oleje i smary. W asortymencie znajdują się również części samochodowe, choć jak na razie stanowią tam one mniejszość. Przede wszystkim mowa o filtrach, w tym tych do oleju i powietrza.
Dr!ve+ należy zaliczyć do marek klasy premium. Zarówno oleje, jak i smary oraz części Dr!ve+ cechują się ponadprzeciętnymi parametrami. Jakość wykonania jest w tym przypadku na najwyższym światowym poziomie.