- Wysokość [mm]: 160,0
- Cisnienie [bar]: 3,8
- Średnica zewnętrzna [mm]: 75
- Rodzaj filtra: Ze zintegrowanym regulatorem ciżnienia
- Dolot - sr. [mm]: 8
- Wylot - sr. [mm]: 8
- Średnica przyłącza przewodu powrotnego [mm]: 10
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG-2040 |
A.L.FILTER | ALG-2040/1 |
ACDELCO | FS 9196 E |
ALCOFILTER | SP-2121 |
ASHIKA | 30-09-913 |
BORG BECK | BFF8144 |
BOSCH | 0 450 915 003 |
BOSCH | 0 986 AF8 095 |
BOSCH | 0 986 AF8 263 |
BOSCH | F5003-1 |
CHAMP | G 8154 |
CHAMPION | CFF100438 |
CHAMPION | CL217-01/F01 |
CHAMPION | L 438 |
CHAMPION | L438/606 |
CLEANF | MBNA 1509 |
CLEANF | MBNA1509 |
CONTINENTA | 28.0002-3031.2 |
COOPE | FIG 7092 |
DELPHI | FF20056 |
DIAMAX | DF3171 |
FEBI | 26258 |
FILTRON | PP 947/1 |
FRAM | G9526 |
GUD | E 102 |
HEN | H113WK |
HIFI FILTE | BE 530 |
JAPANPAR | FC-913S |
JPG | 1318700200 |
KAYSE | AK 11-KJD-L |
KOLBENSCHM | 438-FP |
KOLBENSCHM | 50 013 438 |
KOLBENSCHM | 50013438 |
LAUTR | ELE 6028 |
MAG | 71757978 |
MAG | FI 55 |
MAHLE | KL 82 |
MANN | WK 720 |
MANN | WK720 |
MAPCO | 62851 |
MAXGEAR | 26-0421 |
MEATDORIA | 4237 |
MECAFILTER | ELE6028 |
MERCE | 002 477 30 01 |
MERCE | 002 477 31 01 |
MERCE | 002 477 64 01 |
MERCE | A 002 477 30 01 |
MERCE | A 002 477 31 01 |
MERCE | A 002 477 64 01 |
MEYLE | 014 047 0031 |
OPTIMAL | FF-01413 |
P.B.R. | AG-6075 |
PURFLU | EP189 |
PUROLATOR | F 65416 |
QUINTON HA | QFF0330 |
RIDEX | 9F0075 |
SCT | ST 711 |
SOFIMA | S 1841 B |
STELLOX | 21-00499-SX |
SWAG | 10 92 6258 |
TECNOCAR | B68 |
TTC | 02.38.042 |
UFI | 31.841.00 |
UNI | GFE 7163 |
UNICO F. | FI 7160 |
VAICO | 30-0822 |
VAICO | V30-0822 |
VAICO | V30-4129 |
WIXFILTERS | WF8175 |
CHRYSLER
|
MERCEDES-BENZ
|
PUCH
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Dr!ve+ to marka z krótką historią. Powstała ona po 2010 roku, mimo to już dzisiaj ma szerokie grono zwolenników wśród fachowców i kierowców. Jak to możliwe? Choć marka Dr!ve+ jest znana od niedawna, jej właściciel – Nexus – to międzynarodowe przedsiębiorstwo z kilkudziesięcioletnią renomą. Firma zajmuje się produkcją auto części oraz olejów i smarów samochodowych. Pod marką Dr!ve+ dystrybuowane są przede wszystkim oleje silnikowe oraz smary do poszczególnych podzespołów. Oleje Dr!ve+ cechuje wysoka efektywność działania przy jednocześnie długiej trwałości. Zapewniają doskonałą redukcję siły tarcia, zarówno w wysokich, jak i w niskich temperaturach. Podobnie smary do części silnika, skrzyni biegów i innych układów, są doceniane za efektywność pracy i wolną eksploatację. Warto jednak zauważyć, że Dr!ve + to nie tylko oleje i smary. W asortymencie znajdują się również części samochodowe, choć jak na razie stanowią tam one mniejszość. Przede wszystkim mowa o filtrach, w tym tych do oleju i powietrza.
Dr!ve+ należy zaliczyć do marek klasy premium. Zarówno oleje, jak i smary oraz części Dr!ve+ cechują się ponadprzeciętnymi parametrami. Jakość wykonania jest w tym przypadku na najwyższym światowym poziomie.