Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BALDW | BF 46037 |
BLUEPRINT | ADU 172312 |
BOSCH | F 026 402 838 |
COMLINE | EFF280D |
COOPERSFIA | FP6122 |
DT SPARE P | 4.68756 |
FILTRON | PP 840/1 |
FLEETGUARD | FF586 |
FLEETGUARD | FF5860 |
FRAM | P11682 |
GUD | MP 49 |
HEN | H411WK |
KNORR-BREM | K165488N50 |
LAUTR | ELG 5433 |
MAHLE | KL 914 |
MANN | WK 820/16 |
MERCE | 651 090 08 52 |
MERCE | 651 090 31 52 |
MERCE | A 651 090 08 52 |
MERCE | A 651 090 31 52 |
MERCE | A6510908052 |
MOTAQUIP | LVFF 805 |
MULLER FIL | FN1504 |
PURFLU | FCS829 |
SOFIMA | S 4150 NR |
SOGEFIPRO | FP2612 |
TECNOCAR | RN612 |
TRP | 1535512 |
TRP | 1535527 |
UFI | 24.150.00 |
WIXFILTERS | WF8497 |
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.