- Wylot - sr. [mm]: 10
- Rodzaj filtra: Filtr przewodowy
- Wysokość [mm]: 122
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ACDELCO | FS 9310 E |
ALCOFILTER | FF-064 |
AMC FILTER | MF-545 |
ASHIKA | 30-03-300 |
BIG FILTER | GB-6121 |
BLUEPRINT | ADM 52339 |
BMW | 13 32 7 804 958 |
BMW | 13 32 8 517 166 |
BOSCH | 0 450 906 471 |
BOSCH | 0 450 907 006 |
BOSCH | N7006 |
CHAMPION | CFF100454 |
CHAMPION | L 454 |
CHAMPION | L 454/606 |
CHAMPION | L454/606 |
CITRO | 1901 78 |
CITRO | 1901.67 |
CITRO | 1901.81 |
CITRO | 1901.95 |
CITRO | 9642940480 |
CITRO | 9649448880 |
CITRO | E148068 |
CLEANF | MGC 1683 |
CLEANF | MGC1683 |
COMLINE | EFF147 |
COOPE | FEM 4223 |
COOPERSFIA | FP5751 |
DELPHI | HDF909 |
DELPHI | HDF939 |
FIAT | 9401901788 |
FIAT | 9467616080 |
FILTRON | PS 974/1 |
FILTRON | PS974/1 |
FOMOCO | 3M5J-9176-AA |
FOMOCO | 3M5Q 9176BA |
FOMOCO | 3M5Q9155BB |
FORD | 1232 325 |
FORD | 1254 391 |
FORD | 1340 105 |
FORD | 1458 065 |
FORD | 1543 178 |
FORD | 3 M5Q 9155CB |
FRAM | P9947 |
GIF | FI 584 |
GUD | G 1138 |
HBJAKOPART | J1333050 |
HEN | H219WK |
HOFFER | 7690702 |
JAPANPAR | FC-300S |
KAMOKA | F303201 |
KOLBENSCHM | 4129-FP |
KOLBENSCHM | 50 014 129 |
KOLBENSCHM | 50014129 |
LAUTR | ELG 5297 |
MAG | 152071760868 |
MAG | 71760868 |
MAHLE | KL 431 |
MAHLE | KL 431 D |
MANN | WK 939/2 |
MANN | WK 939/2 Z |
MAPCO | 63403 |
MAZDA | Y601-13-480 |
MAZDA | Y602-13-480 |
MAZDA | Y602-13-480A |
MAZDA | Y602-13-ZA5 |
MAZDA | Y602-13-ZA5A |
MEATDORIA | 4702 |
MECAFILTER | ELG5297 |
MEYLE | 11-14 323 0000 |
MFILTER | DF 3513 |
MISFAT | F110 |
MOTAQUIP | VFF 476 |
MULLER FIL | FN297 |
NIPPARTS | N1333060 |
P.B.R. | FC-4028 |
PEUGE | 1901 67 |
PEUGE | 1901 81 |
PEUGE | 1901 95 |
PURFLU | FCS710 |
PUROLATOR | F59229 |
QUINTON HA | WF8360 |
SCT | ST 6093 |
SOFIMA | S 7420 NR |
SUZUK | 15410-73J00 |
SUZUK | 15410-73J00-000 |
SUZUK | 15410-73J10-000 |
TECNOCAR | RN247 |
UFI | 24.027.00 |
UNI | GFE 5418 |
UNICO F. | FI 11121/2 |
VAICO | V25-0147 |
VALEO | 587501 |
VOLVO | 30750085 |
VOLVO | 31219584 |
WIXFILTERS | WF8360 |
CITROËN
|
FIAT
|
FORD
|
MAZDA
|
MINI
|
PEUGEOT
|
SUZUKI
|
VOLVO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.