- Rodzaj filtra: Filtr przewodowy
- Wysokość [mm]: 233
- Średnica zewnętrzna [mm]: 100
- Dolot - sr. [mm]: 9,5
- Wylot - sr. [mm]: 8
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALCOFILTER | FF-083 |
AMC FILTER | MF-4683 |
ASHIKA | 30-05-526 |
BLUEPRINT | ADC 42363 |
BOSCH | F 026 402 045 |
BOSCH | N2045 |
CHAMPION | CFF100707 |
COMLINE | EFF198 |
DT SPARE P | 7.24007 |
FILFILTER | ZP 8135 FP |
FLEETGUARD | FS19948 |
HEN | H311WK |
IVECO | 4 255 5920 |
JAPANPAR | FC-526S |
KNECHT | KL707 |
KNECHT | KL707D |
KOLBENSCHM | 4519-FP |
KOLBENSCHM | 50 014 519 |
LAUTR | ELG 5375 |
MAHLE | KL 707 |
MAHLE | KL 707 D |
MANN | WK 939/14 x |
MAPCO | 63982 |
MEATDORIA | 5053 |
MECAFILTER | ELG5375 |
MISFAT | F156 |
MITSUBISHI | MK 666099 |
MITSUBISHI | MK 666922 |
MOTAQUIP | LVFF 698 |
NIPPARTS | N1335073 |
SCT | ST 6092 |
SOFIMA | S 1071 B |
TECNECO FI | GS 939/14 P |
TECNOCAR | RN325 |
TRP | 1535463 |
UFI | 31.071.00 |
VALEO | 587062 |
WIXFILTERS | WF8458 |
IVECO
|
MITSUBISHI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.