Producent | Numery OEM |
---|
1A FIRST | D21507 |
AKRON-MALÒ | 1520257 |
AVS AUTOPA | MA057 |
BAPMIC | BF0423940062 |
BLUEPRINT | ADU172308 |
BORG BECK | BFF8267 |
BORSEHUNG | B12290 |
BOSCH | F 026 402 843 |
BSG | BSG 60-130-017 |
COMLINE | EFF335D |
DRIVE | DP1110.13.0311 |
FILTRON | PP947/2 |
FRAM | P11195 |
FRAM | PS12357 |
FREY | 715405101 |
HIFI FILTE | SN 70461 |
KNECHT | KL 942 |
KOLBENSCHM | 50014856 |
MAG | 154072375403 |
MAG | 154072375425 |
MAHLE | KL 942 |
MANN | WK 820/21 |
MERCE | 607 090 12 52 |
MERCE | 642 090 64 52 |
MERCE | A607 090 12 52 |
MERCE | A642 090 64 52 |
MOTAQUIP | LVFF812 |
MULLER FIL | FN1507 |
NAPA | NFF2223 |
PURFLU | FCS797 |
PURFLU | FCS916 |
PURRO | PUR-PF3028 |
STELLOX | 21-00756-SX |
SWAG | 10 10 0477 |
TECNOCAR | RN648 |
WILMINK | WG2223425 |
WILMINK | WG2225983 |
WIXFILTERS | WF8515 |
zentparts | Z34788 |
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Od momentu założenia Febi Bilstein, z małego przedsiębiorstwa przekształcił się w jedną z największych firm na rynku części zamiennych i ma oddziały w więcej niż w 69 krajach. Asortyment marki Febi Bilstein obejmuje około 30 tysięcy części do samochodów, które są dostarczane do ponad 140 krajów na całym świecie.
Firma rozpoczęła historię w przemyśle motoryzacyjnym od produkcji śrub sprężynowych. Wystarczyło jednak zaledwie kilka lat, by z powodu dynamicznego rozwoju przemysłu motoryzacyjnego, produkcja części zamiennych stała się priorytetowym obszarem działalności Febi Bilstein.
Każda z części do samochodów tej marki to produkt wysokiej jakości i trwałości. Firma nakłada wysokie wymagania na jakość produkowanych części samochodowych, zarówno we własnych zakładach, jak i w przedsiębiorstwach dostawców. Wszystkie części Febi Bilstein to elementy wspierane certyfikatem DIN ISO 9002.
Bogata oferta marki Febi Bilstein obejmuje aktualnie części silnika, elementy układu zawieszenia i układu kierowniczego, części układu hamulcowego, filtry do samochodu, części układu napędowego i chłodzenia oraz wiele innych, wysokiej jakości części samochodowych.