- Rodzaj filtra: Filtr przewodowy
- Średnica zewnętrzna [mm]: 85
- Średnica wewnętrzna [mm]: 8
- Wysokość [mm]: 206
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AC | XD9320E |
BLUEPRINT | ADL142301 |
BOSCH | F026402076 |
BOSCH | N2076 |
CHAMPION | L502/606 |
CHRYS | 77363657 |
CLEANF | DNW1999 |
COOPE | FSM4240 |
COOPERSFIA | FP5759HWS |
CROSL | 5123 |
EUROREPAR | E148172 |
FIAT | 16063849 |
FIAT | 6001073285 |
FIAT | 60693681 |
FIAT | 71773197 |
FIAT | 77363657 |
FILTRON | PP966/3 |
GM | 818020 |
GM | 95514995 |
HEN | H340WK |
LUCAS_ELEC | LFDF178 |
MAHLE | KL567 |
MANN | WK853/21 |
MECAFILTER | ELG5327 |
MOTRIO | 8671018385 |
MULLER FIL | FN388 |
P.B.R. | AG-6128 |
PEUGE | 16063849 |
PEUGE | 1606384980 |
PURFLU | FCS722 |
SOFIMA | S1ONENR |
SOGEFIPRO | FP5759HWS |
TECNOCAR | RN260 |
UFI | 24ONE01 |
VALEO | 587536 |
WIXFILTERS | WF8408 |
ALFA ROMEO
|
CITROËN
|
FIAT
|
FORD
|
LANCIA
|
OPEL
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.