Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AIRTEX | 5058 |
BOSCH | F026402862 |
CLEANF | DN2715 |
COOPERSFIA | FP5938 |
DELPHI | HDF625 |
FEBI | 48553 |
FORD | 1611659480 |
FORD | 1906E6 |
FORD | 9672320980 |
FORD | 9809721080 |
FRAM | P11047 |
GRAF | FN292 |
HBJAKOPART | J1332105 |
HBJAKOPART | N1332105 |
HEN | H350WK |
KWP | 48553 |
LUCAS | LFDF124 |
MAG | 153071760670 |
MAG | 154072338933 |
MAG | KL788 |
MAHLE | KL788 |
MANN | WK9034Z |
MAZDA | WK9034Z |
MECAFILTER | ELG5406 |
MULLER FIL | FN292 |
NIPPARTS | N1332105 |
PSA | 1611659480 |
PSA | 1906E6 |
PSA | 9672320980 |
PSA | 9809721080 |
PURFLU | CS762 |
PURFLU | RN507 |
SOFIMA | S4127NR |
SWAG | 64948553 |
TECNOCAR | RN507 |
TEXTAR | 2412700 |
UFI | S4127NR |
CITROËN
|
FIAT
|
MITSUBISHI
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
FrigAir to włoska marka powstała w 1992 roku. Specjalizacją firmy jest krajowa i międzynarodowa dystrybucja części zamiennych do układów chłodzenia silnika i klimatyzacji w samochodach osobowych, dostawczych i ciężarowych.
Główna siedziba FrigAir znajduje się we włoskim mieście Ferrara. To właśnie tam ulokowany jest główny zakład produkcyjny, który ma 4000 m kw. powierzchni magazynowej. Ponadto, FrigAir ma swoje oddziały we Francji (otworzony w 1998 roku), Hiszpanii (2004 rok) i Niemczech (2007 rok). W sumie FrigAir ma ponad 200 000 m kw. powierzchni produkcyjno-magazynowej.
FrigAir zajmuje się dystrybucją przede wszystkim komponentów:
FrigAir stawia na jakość i innowacyjność, dzięki czemu produkowane przez nich części zamienne są bardzo dobrej jakości oraz służą na długie lata.
Włoska marka posiada sprawdzonych partnerów i szeroką siec dostawców, co pozwala na szybkie i terminowe dostarczenie zamówionych komponentów do klientów.