- Rodzaj filtra: Filtr przewodowy
- Wysokość 1 [mm]: 164
- Średnica 1 [mm]: 55
- Opcja wyposażenia: REG. PRESS. 4 BAR
- Opcja wyposażenia: 4 BAR PRESSURE REG.
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BLUEPRINT | ADV182306 |
BOSCH | F 026 403 006 |
DELPHI | WF8317 |
FILTRON | PP836/4 |
FORD | 6Q0201051A |
FORD | 6Q0201051C |
FORD | 6Q0201051J |
FRAM | G10147 |
GRAF | FB295 |
LUCAS | LFPF008 |
LUCAS | LFPF018 |
MAHLE | KL 156/3 |
MANN | WK 69/2 |
MAZDA | WK 69/2 |
MULLER FIL | FB295 |
OPENPARTS | EFF5161.20 |
SOFIMA | S 1833 B |
STARLINE | SF PF7765 |
UFI | S 1833 B |
VW | 6Q0201051A |
VW | 6Q0201051C |
VW | 6Q0201051J |
WIXFILTERS | WF8317 |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
FrigAir to włoska marka powstała w 1992 roku. Specjalizacją firmy jest krajowa i międzynarodowa dystrybucja części zamiennych do układów chłodzenia silnika i klimatyzacji w samochodach osobowych, dostawczych i ciężarowych.
Główna siedziba FrigAir znajduje się we włoskim mieście Ferrara. To właśnie tam ulokowany jest główny zakład produkcyjny, który ma 4000 m kw. powierzchni magazynowej. Ponadto, FrigAir ma swoje oddziały we Francji (otworzony w 1998 roku), Hiszpanii (2004 rok) i Niemczech (2007 rok). W sumie FrigAir ma ponad 200 000 m kw. powierzchni produkcyjno-magazynowej.
FrigAir zajmuje się dystrybucją przede wszystkim komponentów:
FrigAir stawia na jakość i innowacyjność, dzięki czemu produkowane przez nich części zamienne są bardzo dobrej jakości oraz służą na długie lata.
Włoska marka posiada sprawdzonych partnerów i szeroką siec dostawców, co pozwala na szybkie i terminowe dostarczenie zamówionych komponentów do klientów.