- Rodzaj filtra: Filtr przewodowy
- Średnica zewnętrzna [mm]: 77
- Długość [mm]: 188
- Średnica 1 / Średnica 2 [mm]: IN / OUT : 8
Dodaj opinię
(23.12.2021)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa JAPKO 30535 (W zbiorniku paliwa)
Producent | Numery OEM |
---|
ASHIKA | 30125 |
ASHUKI | N003-64 |
ASHUKI | N003-65 |
AVS AUTOPA | F115 |
BLUEPRINT | ADN12338 |
BOSCH | 0450906468 |
BOSCH | 0450907008 |
BOSCH | 0450907011 |
COMLINE | EFF180 |
DELPHI | R6351210 |
FEBI | 109135 |
FILTRON | PS 980/4 |
HBJAKOPART | J1331039 |
IAP | 122-13200 |
JAPANPAR | FC-125S |
KAVO PARTS | NF-2473 |
MANN | WK 939/9 x |
MEATDORIA | 4497 |
MULLER FIL | FN913 |
NISSA | 16400-AY60A |
NISSA | 1640100QAB |
PURFLU | FCS748 |
RENAU | 77 01 062 190 |
RENAU | 82 00 400 416 |
RENAU | 82 00 458 397 |
RENAU | 8671019186 |
SCT | ST 498 |
SCT | ST 499 |
SOFIMA | S5320NR |
STELLOX | 21-00653-SX |
STELLOX | 21-00658-SX |
STELLOX | 21-00739-SX |
UFI | 2405200 |
NISSAN
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
JAPKO to marka należąca do Japanparts –– międzynarodowej firmy dystrybucyjnej z siedzibą we Włoszech. Przedsiębiorstwo działa na rynku od ponad 20 lat, zajmując się importem i dystrybucją rozmaitych zamiennych części samochodowych. JAPKO to jedna z głównych marek należących do Japanparts.
Części samochodowe JAPKO to elementy klasyfikowane w czterech różnych grupach produktowych. Pierwsza z nich to linia obróbki. Znajdziemy w niej m.in. tłoki i głowice JAPKO, a także inne części metalowe wykonane z dużą precyzję. Do linii mechanicznej zaliczane są auto części JAPKO bezpośrednio odpowiedzialne za działanie poszczególnych mechanizmów. Wśród nich znajdują się paski klinowe, napinacze, tarcze hamulcowe, filtry samochodowe i wiele więcej. Trzecią grupę produktową stanowi linia elektryczna, a w niej alternatory czy silniczki. Ofertę uzupełnia linia zawieszenia.
Części zamienne JAPKO to auto części dedykowane przede wszystkim samochodom japońskim i koreańskim, podobnie jak wszystkie produkty dystrybuowane przez podmioty z grupy Japanparts. Niemniej jednak w katalogu znaleźć można również części zamienne JAPKO do samochodów amerykańskich. Asortyment firmy Japanparts, a tym samym również marki JAPKO, jest stale poszerzany.