Dodaj opinię
(23.12.2021)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa JAPKO 30535
Producent | Numery OEM |
---|
ASHIKA | 30215MP |
ASHUKI | T102-01 |
AVS AUTOPA | M411 |
AVS AUTOPA | MA411 |
BLUEPRINT | ADT32313 |
BOSCH | 0986450500 |
BOSCH | 1457434438 |
COMLINE | CTY13003 |
COMLINE | CTY13037 |
FI.BA | FP-158 |
FILTRON | PP855 |
HBJAKOPART | J1332015 |
IAP | 122-04030 |
IAP | 122-17050 |
IPS PARTS | IFG-3215 |
JAPANPAR | FC-215MP |
KAMOKA | F313301 |
KAVO PARTS | TF-1652 |
LEXUS | 2330364010 |
MAG | 150300014002 |
MAG | 213908525000 |
MANN | WK 828 x |
MDR | MFF-3215 |
MEATDORIA | 4117 |
SAKURA | FC1104 |
SAKURA | FC1115 |
SCT | ST 306 |
SOGEFIPRO | FP5091 |
STELLOX | 21-00001-SX |
STELLOX | 21-00046-SX |
STELLOX | 21-00557-SX |
TECNECO FI | GS140 |
TOYOT | 1861000653 |
TOYOT | 2330054130 |
TOYOT | 2330064010 |
TOYOT | 2330064020 |
TOYOT | 2330064070 |
TOYOT | 2330064071 |
TOYOT | 2330064080 |
TOYOT | 2330064081 |
TOYOT | 23303-64010 |
TOYOT | 2331064010 |
UFI | 2437400 |
WIXFILTERS | WF8061 |
MAZDA
|
SUZUKI
|
TOYOTA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
JAPKO to marka należąca do Japanparts –– międzynarodowej firmy dystrybucyjnej z siedzibą we Włoszech. Przedsiębiorstwo działa na rynku od ponad 20 lat, zajmując się importem i dystrybucją rozmaitych zamiennych części samochodowych. JAPKO to jedna z głównych marek należących do Japanparts.
Części samochodowe JAPKO to elementy klasyfikowane w czterech różnych grupach produktowych. Pierwsza z nich to linia obróbki. Znajdziemy w niej m.in. tłoki i głowice JAPKO, a także inne części metalowe wykonane z dużą precyzję. Do linii mechanicznej zaliczane są auto części JAPKO bezpośrednio odpowiedzialne za działanie poszczególnych mechanizmów. Wśród nich znajdują się paski klinowe, napinacze, tarcze hamulcowe, filtry samochodowe i wiele więcej. Trzecią grupę produktową stanowi linia elektryczna, a w niej alternatory czy silniczki. Ofertę uzupełnia linia zawieszenia.
Części zamienne JAPKO to auto części dedykowane przede wszystkim samochodom japońskim i koreańskim, podobnie jak wszystkie produkty dystrybuowane przez podmioty z grupy Japanparts. Niemniej jednak w katalogu znaleźć można również części zamienne JAPKO do samochodów amerykańskich. Asortyment firmy Japanparts, a tym samym również marki JAPKO, jest stale poszerzany.