- Rodzaj filtra: Filtr przykręcany
- Długość [mm]: 105
- Średnica zewnętrzna [mm]: 106,5
- Średnica zabudowy [mm]: 73
- Gwint wewnętrzny [mm]: IN: 20 x 1,5 OUT
- Rodzaj filtra: Z czujnikiem wody
Dodaj opinię
(23.12.2021)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa JAPKO 30535 (W zbiorniku paliwa)
Producent | Numery OEM |
---|
ASHIKA | 30500 |
ASHUKI | 0399-1605 |
AVS AUTOPA | M815 |
BBFREDLINE | 37MI004 |
BLUEPRINT | ADC42359 |
CLEANF | DN2700 |
COMLINE | CMB13019 |
FI.BA | FP-322 |
FILTRON | PP852/2 |
FRAM | P10357 |
HBJAKOPART | J1335055 |
HONGYAN | 37MI004 |
IAP | 122-12010 |
IAP | 122-12032 |
JAPANPAR | FC-500S |
KAISHIN | 1770A012 |
KAISHIN | FC1212 |
KAMOKA | F313001 |
KAVO PARTS | MF-4674 |
MANN | WK 9023 z |
MDR | MFF-3500 |
MITSUBISHI | 1770A012 |
MITSUBISHI | 1770A374 |
MITSUBISHI | MZ690441 |
MITSUBISHI | TS200011 |
NIPPARTS | J1335061 |
PATRON | PF3228 |
QUINTON HA | QFF0020 |
SAKURA | FC1018 |
SCT | ST 6154 |
SOFIMA | S 4119 NR |
SOGEFIPRO | FP5867 |
STELLOX | 21-00552-SX |
TECNOCAR | RN302 |
WIXFILTERS | WF8409 |
MITSUBISHI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
JAPKO to marka należąca do Japanparts –– międzynarodowej firmy dystrybucyjnej z siedzibą we Włoszech. Przedsiębiorstwo działa na rynku od ponad 20 lat, zajmując się importem i dystrybucją rozmaitych zamiennych części samochodowych. JAPKO to jedna z głównych marek należących do Japanparts.
Części samochodowe JAPKO to elementy klasyfikowane w czterech różnych grupach produktowych. Pierwsza z nich to linia obróbki. Znajdziemy w niej m.in. tłoki i głowice JAPKO, a także inne części metalowe wykonane z dużą precyzję. Do linii mechanicznej zaliczane są auto części JAPKO bezpośrednio odpowiedzialne za działanie poszczególnych mechanizmów. Wśród nich znajdują się paski klinowe, napinacze, tarcze hamulcowe, filtry samochodowe i wiele więcej. Trzecią grupę produktową stanowi linia elektryczna, a w niej alternatory czy silniczki. Ofertę uzupełnia linia zawieszenia.
Części zamienne JAPKO to auto części dedykowane przede wszystkim samochodom japońskim i koreańskim, podobnie jak wszystkie produkty dystrybuowane przez podmioty z grupy Japanparts. Niemniej jednak w katalogu znaleźć można również części zamienne JAPKO do samochodów amerykańskich. Asortyment firmy Japanparts, a tym samym również marki JAPKO, jest stale poszerzany.