Dodaj opinię
(23.12.2021)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa JAPKO 30535
Producent | Numery OEM |
---|
AMC FILTER | IF-353 |
ASHIKA | 30K03 |
ASHUKI | 0399-1130 |
AVS AUTOPA | M368 |
BBFREDLINE | 37KI008 |
BLUEPRINT | ADG02319 |
BOSCH | 1 457 434 435 |
CLEANF | DN898 |
COMLINE | CKI13002 |
DONALDSON | P502142 |
FILTRON | PP853 |
FRAM | P4591 |
HBJAKOPART | J1335009 |
HONGYAN | 37KI008 |
IAP | 122-21051 |
IAP | 122-21051G |
IAP | 122-21080 |
IAP | 122-21080G |
IPS PARTS | IFG-3K03 |
JAPANPAR | FC-K03S |
KAISHIN | FC1091 |
KAVO PARTS | KF-1561 |
KIA | 0K551-23-570 |
KIA | 0K55123570A |
KIA | 0K71E23570 |
KIA | 0K71E23570A |
KIA | OK55123570 |
KIA | OK71E-23-570 |
KNECHT | 09631359 |
KNECHT | KC82 |
MAG | FD524 |
MAHLE | 09631367 |
MAHLE | KC82 |
MANN | WK815 |
MDR | MFF-3K03 |
MEATDORIA | 4119 |
NIPPARTS | J1330311 |
NIPPARTS | J1335009 |
PATRON | PF3060 |
PURFLU | CS440 |
PUROLATOR | F57585 |
QUINTON HA | P4591 |
SAKURA | FC1001 |
SCT | ST 324 |
SOFIMA | S 4339 NR |
SOFIMA | S7210NR |
SOGEFIPRO | FT5152 |
STELLOX | 21-00046-SX |
STELLOX | 21-00557-SX |
STELLOX | 21-00559-SX |
TECNECO FI | GS202 |
TECNOCAR | RN202 |
UFI | 24.339.00 |
UFI | 2436800 |
WIXFILTERS | WF8059 |
KIA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
JAPKO to marka należąca do Japanparts –– międzynarodowej firmy dystrybucyjnej z siedzibą we Włoszech. Przedsiębiorstwo działa na rynku od ponad 20 lat, zajmując się importem i dystrybucją rozmaitych zamiennych części samochodowych. JAPKO to jedna z głównych marek należących do Japanparts.
Części samochodowe JAPKO to elementy klasyfikowane w czterech różnych grupach produktowych. Pierwsza z nich to linia obróbki. Znajdziemy w niej m.in. tłoki i głowice JAPKO, a także inne części metalowe wykonane z dużą precyzję. Do linii mechanicznej zaliczane są auto części JAPKO bezpośrednio odpowiedzialne za działanie poszczególnych mechanizmów. Wśród nich znajdują się paski klinowe, napinacze, tarcze hamulcowe, filtry samochodowe i wiele więcej. Trzecią grupę produktową stanowi linia elektryczna, a w niej alternatory czy silniczki. Ofertę uzupełnia linia zawieszenia.
Części zamienne JAPKO to auto części dedykowane przede wszystkim samochodom japońskim i koreańskim, podobnie jak wszystkie produkty dystrybuowane przez podmioty z grupy Japanparts. Niemniej jednak w katalogu znaleźć można również części zamienne JAPKO do samochodów amerykańskich. Asortyment firmy Japanparts, a tym samym również marki JAPKO, jest stale poszerzany.