- Rodzaj filtra: Filtr przewodowy
- Średnica [mm]: 100,0
- Dolot - sr. [mm]: 9
- Wylot - sr. [mm]: 7,9
- Średnica 3 [mm]: 7,89
- Ciężar netto [g]: 481,0
Dodaj opinię
(21.10.2022)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa KNECHT KL 79
(28.05.2022)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa KNECHT KL 79
(14.05.2022)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa KNECHT KX 220D
Producent | Numery OEM |
---|
ASHIKA | 3005526 |
BLUEPRINT | ADC42363 |
BOSCH | F026402045 |
COMLINE | EFF198 |
FILTRON | PS878/1 |
FLEETGUARD | FS19948 |
FRAM | P10631 |
FUSO | MK666099 |
FUSO | MK666922 |
HEN | H311WK |
HIFI FILTE | SN 80038 |
IVECO | 42555920 |
JAPANPAR | FC526S |
KAGER | 110401 |
KOLBENSCHM | 4519FP |
MANN | WK939/14X |
MECAFILTER | ELG5375 |
MITSUBISHI | MK666099 |
MITSUBISHI | MK666922 |
MOTAQUIP | LVFF698 |
NIPPARTS | N1335073 |
SOFIMA | S1071B |
UFI | 3107100 |
WIXFILTERS | WF8458 |
IVECO
|
MITSUBISHI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
KNECHT to marka będąca częścią grupy MAXHLE Aftermarket. Logiem firmy sygnowane są wysokiej klasy filtry samochodowe przeznaczone do pojazdów wiodących producentów samochodów osobowych i dostawczych. Historia firmy rozpoczęła się w 1899 roku, kiedy to Adolf Knecht otworzył hutęstali i żelaza w Bad Cannstalt, w Niemczech. Od 1929 roku przedsiębiorstwo produkuje filtry paliwa oraz powietrza i oleju. Kolejnym ważnym momentem w dziejach firmy był rok 1955, kiedy to inżynierowie firmy KNECHT opracowali filtr wyposażony w papier jako element filtrujący.
Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży, rozsądnemu zarządzaniu oraz dbałości o jakość firma nadal rozwija swoją ofertę oraz sprzedawane produkty. Obecnie posiada fabryki oraz centra w wielu krajach, m.in. w Austrii, Niemczech, Francji, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, USA, Filipinach, Tajlandii, Chinach i Brazylii. Filtry marki KNECHT trafiają do pojazdów popularnych na naszych drogach producentów. Są to głównie Audi, BMW, Mitsubishi, Alfa Romeo, Porsche, Mercedes-Benz, Volkswagen.
Części samochodowe marki KNECHT kojarzone są z najwyższą jakością, trwałością i coraz chętniej wybierane przez kierowców z całego świata. Jeśli zależy Ci na doskonałej jakości, pewności oraz bezpieczeństwie i dobrej kondycji Twojego silnika to produkty KNECHT będą najlepszym rozwiązaniem.