Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG-2248 |
ALCOFILTER | SP-2157 |
ALCOFILTER | SP21371 |
AUDI | 6Q0201511 |
BLUEPRINT | ADV 182308 |
BLUEPRINT | ADV182329 |
BOSCH | 0450905925 |
BOSCH | 0986AF8129 |
BOSCH | 0986AF8260 |
BOSCH | F026403008 |
BOSCH | F3008 |
CHAMPION | L276 |
CLEANF | MBNA 1532 |
COMLINE | EFF234 |
COOPE | FIG 7107 |
COOPERSFIA | FT5784 |
CROSL | 6833 |
FILFILTER | ZP 8101 FL |
FILTREC | ZP8049FL |
FILTRON | PP 836/3 |
FILTRON | PP836/3 |
FRAM | G10146 |
FRAM | G9791 |
GIF | ES 091 |
GUD | E 156 |
HEN | H155WK01 |
KNECHT | KL1561 |
KNECHT | KL176 |
KNECHT | KL1766 |
KNECHT | KL1766D |
KNECHT | KL460 |
KNECHT | KL755 |
KOLBENSCHM | 4290-FP |
KOLBENSCHM | 50 014 290 |
LAUTR | ELE 6102 |
LAUTR | ELE6102 |
MANN INDIE | WK69/1 |
MANN | WK59X |
MANN | WK691 |
MAPCO | 62804 |
MEATDORIA | 4840 |
MECAFILTER | ELE6102 |
MISFAT | E100/3 |
MOTAQUIP | VFF 472 |
MOTOK | ALG2242 |
MOTOK | ZP8049FL |
MULLER FIL | FB293 |
P.B.R. | AG-6130 |
PURFLU | EP203 |
PUROLATOR | F69205 |
PZL | FPW35 |
SCT | ST 6091 |
SOFIMA | S 1832 B |
SOFIMA | S1832B |
TECNOCAR | B76 |
UFI | 31.832.00 |
UFI | 3183200 |
UNIPART | GFE 7235 |
UNIPART | GFE 7281 |
VAG | 6Q0 201 051 |
VAG | 6Q0 201 051 B |
VAG | 6Q0 201 051 H |
VAG | 6Q0 201 512 |
VW | 6Q0201051 |
VW | 6Q0201051B |
VW | 6Q0201051H |
VW | 6Q0201511 |
VW | 6Q0201512 |
WIXFILTERS | WF8311 |
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Magneti Marelli to włoski producent części zamiennych o globalnym zasięgu. Marka słynie z innowacyjnych układów elektronicznych, które wyróżniają się najnowocześniejszymi rozwiązaniami technologicznymi. Dysponując rozbudowanymi centrami badawczymi w 15 lokalizacjach, producent wyznacza kierunek rozwoju w branży. W parze z zaawansowaniem technologicznym podąża niebanalny design części układu elektronicznego marki Magneti Marelli.
Włoski firma Magneti Marelli z siedzibą w okolicach Mediolanu to kompleksowy producent części zamiennych do samochodów. Poza flagowymi produktami firmy, czyli elementami układu elektronicznego, przedsiębiorstwo posiada również bogaty asortyment w takich obszarach, jak: światła samochodowe, zawieszenie, układ napędowy, wydechowy, kierowniczy, hamulcowy i chłodzenia. Ponadto, Magneti Marelli oferuje również skrzynie biegów, sprzęgła, części klimatyzacji i silniki.
Części zamienne Magneti Marelli są doceniane za wspomnianą innowacyjność, ale również wysoką jakość wykonania. Dowodem jakości jest zaufanie setek tysięcy klientów w niemal 20 krajach świata. Produkty włoskiej marki są dziś znane na wszystkich kontynentach. Magneti Marelli dostarcza części zamienne na rynek wtórny, jednak cieszy się również zaufaniem producentów samochodowych, z którymi współpracuje w zakresie dostaw części do pierwszego montażu. Od wielu lat firma prowadzi ścisłą współpracę z zespołami rajdowymi oraz formuły 1, dostarczając gotowe systemy elektroniczne, a także inne podzespoły o największej wydajności.