Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
1A FIRST | D20264 |
A.L.FILTER | ALG-2112 |
A.L.FILTER | ALG-2372 |
ACDELCO | FS 9319 E |
ALCOFILTER | SP-1427 |
BLUEPRINT | ADB 112302 |
BMW | 13 32 7 823 413 |
BMW | 13 32 8 584 874 |
BORG BECK | BFF8130 |
BOSCH | F 026 402 106 |
BOSCH | N2106 |
CLEANF | MG 1668 |
COMLINE | EFF229 |
COOPERSFIA | FP6068 |
DELPHI | HDF687 |
FILTRON | PP 976/3 |
FILTRON | PP976/3 |
FRAM | PS11213 |
GUD | E 192 |
HEN | H339WK |
JPG | 1418701800 |
JPG | 1418701809 |
KAMOKA | F316601 |
KNECHT | KL 763D |
KOLBENSCHM | 4498-FP |
KOLBENSCHM | 50 014 498 |
KOLBENSCHM | 50014498 |
LAUTR | ELG 5432 |
MAG | 71760482 |
MAHLE | KL 763 |
MAHLE | KL 763 D |
MAHLE | KL 763D |
MANN | WK 5010 z |
MAXGEAR | PF-501 |
MEATDORIA | 4982 |
MECAFILTER | ELG5432 |
MEYLE | 314 323 0010 |
MOTAQUIP | LVFF 699 |
MOTAQUIP | LVFF699 |
MULLER FIL | FN264 |
PURFLU | FCS805 |
QUINTON HA | QFF0375 |
SCT | ST 6168 |
SOFIMA | S 1857 B |
STELLOX | 21-00761-SX |
TECNECO FI | GS11213 |
TECNOCAR | RN339 |
UFI | 31.857.00 |
UFI | 31.857.01 |
UFI | 31.857.04 |
VAICO | V20-1380 |
WILMINK | WG1019229 |
WILMINK | WG1215106 |
WILMINK | WG1499170 |
WIXFILTERS | WF8446 |
ALPINA
|
BMW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Master-sport Automobiltechnik to marka słusznie kojarzona z samochodami sportowymi, jednak bogata oferta firmy obejmuje również części samochodowe do aut osobowych. Główną linię produkcyjną firmy Master-sport tworzą filtry samochodowe, głównie filtry paliwa i oleju. Firma nie tylko produkuje i dystrybuuje, ale również projektuje układy filtracyjne. Innowacyjne systemy oczyszczania powietrza wyróżniają produkty Master-sport na tle konkurencji. Filtry kabinowe ANTI-SMOG/STOP MICROB zaliczają się do ścisłej czołówki filtrów kabinowych, zapewniając niezwykle efektywne oczyszczanie powietrza ze smogu miejskiego.
Ważną odnogę działalności producenta części samochodowych Master-spot stanowi produkcja wahaczy. Części te charakteryzuje przystosowanie do pracy nawet w najtrudniejszych warunkach, w tym podczas gwałtownej jazdy po nierównym terenie i zróżnicowanej nawierzchni. Ponadto, w ofercie firmy Master-sport znajdują się również inne części układu zawieszenia – amortyzatory i sprężyny, elementy układu kierowniczego oraz klocki i tarcze hamulcowe. Rozbudowywana jest także oferta akumulatorów, części układu napędowego oraz płynów eksploatacyjnych.
Firma stale dąży do doskonalenia swoich produktów, pracując we własnych centrach badawczych oraz współpracując z najlepszymi laboratoriami na świecie. Master-Sport to firma o globalnym zasięgu, która od lat dostarcza części do pierwszego montażu takim producentom, jak Renault, Dacia, Skoda czy Łada. Ponadto, części zamienne Master-sort są ogólnodostępne na rynku wtórnym.