- Średnica zewnętrzna [mm]: 87
- Wysokość [mm]: 93
- Dolot - sr. [mm]: 10
- Wylot - sr. [mm]: 8
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniami
- Ciężar netto [kg]: 0,43
- Ciężar brutto [kg]: 0,43
- Rodzaj filtra: Filtr przewodowy
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG-2116 |
ALCOFILTER | SP-1364 |
BLUEPRINT | ADU 172302 |
BLUEPRINT | ADU 172302C |
BOSCH | F 026 402 103 |
BOSCH | N2103 |
CHAMPION | CFF100724 |
CLEANF | DN 2708 |
COMLINE | EFF250D |
COOPERSFIA | FP5934 |
DELPHI | HDF654 |
FILTRON | PP 841/10 |
FISPA | 8.580065 |
FLEETGUARD | FF258 |
FRAM | P11044 |
GUD | MP 52 |
HEN | H331WK |
HOFFER | 4989 |
JPG | 1318702300 |
JPG | 1318702309 |
KNECHT | KL 490D |
KOLBENSCHM | 4486-FP |
KOLBENSCHM | 50 014 486 |
LAUTR | ELG 5424 |
MAHLE | KL 490 |
MAHLE | KL 490 D |
MAHLE | KL 490D |
MANN | WK 8016 x |
MAPCO | 63851 |
MEATDORIA | 4989 |
MERCE | 642 090 17 52 |
MERCE | 642 090 18 52 |
MERCE | 642 090 20 52 |
MERCE | 642 092 03 01 |
MERCE | A 642 090 17 52 |
MERCE | A 642 090 18 52 |
MERCE | A 642 090 20 52 |
MERCE | A 642 092 03 01 |
MEYLE | 014 323 0014 |
MOTAQUIP | LVFF 722 |
MULLER FIL | FN825 |
PURFLU | FCS785 |
SCT | ST 6171 |
SIDAT | 8.580065 |
SOFIMA | S 4111 NR |
TECNECO FI | GS8016 |
TECNOCAR | RN334 |
UFI | 24.111.00 |
UNI | GFE 5542 |
VAICO | V30-1860 |
VALEO | 587561 |
WILMINK | WG1215026 |
WIXFILTERS | WF8467 |
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Master-sport Automobiltechnik to marka słusznie kojarzona z samochodami sportowymi, jednak bogata oferta firmy obejmuje również części samochodowe do aut osobowych. Główną linię produkcyjną firmy Master-sport tworzą filtry samochodowe, głównie filtry paliwa i oleju. Firma nie tylko produkuje i dystrybuuje, ale również projektuje układy filtracyjne. Innowacyjne systemy oczyszczania powietrza wyróżniają produkty Master-sport na tle konkurencji. Filtry kabinowe ANTI-SMOG/STOP MICROB zaliczają się do ścisłej czołówki filtrów kabinowych, zapewniając niezwykle efektywne oczyszczanie powietrza ze smogu miejskiego.
Ważną odnogę działalności producenta części samochodowych Master-spot stanowi produkcja wahaczy. Części te charakteryzuje przystosowanie do pracy nawet w najtrudniejszych warunkach, w tym podczas gwałtownej jazdy po nierównym terenie i zróżnicowanej nawierzchni. Ponadto, w ofercie firmy Master-sport znajdują się również inne części układu zawieszenia – amortyzatory i sprężyny, elementy układu kierowniczego oraz klocki i tarcze hamulcowe. Rozbudowywana jest także oferta akumulatorów, części układu napędowego oraz płynów eksploatacyjnych.
Firma stale dąży do doskonalenia swoich produktów, pracując we własnych centrach badawczych oraz współpracując z najlepszymi laboratoriami na świecie. Master-Sport to firma o globalnym zasięgu, która od lat dostarcza części do pierwszego montażu takim producentom, jak Renault, Dacia, Skoda czy Łada. Ponadto, części zamienne Master-sort są ogólnodostępne na rynku wtórnym.