- Rodzaj filtra: Filtr przewodowy
- Średnica zewnętrzna [mm]: 90
- Wysokość [mm]: 123
- Dolot - sr. [mm]: 10
- Wylot - sr. [mm]: 10
- Ciężar netto [kg]: 0,41
- Ciężar brutto [kg]: 0,41
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
1A FIRST | D20729 |
A.L.FILTER | ALG-2347 |
ALCOFILTER | SP-1429 |
BLUEPRINT | ADR 162306 |
BORG BECK | BFF8179 |
CLEANF | DN 2725 |
CLEANF | DN2725 |
COMLINE | EFF249D |
COOPERSFIA | FP5937 |
FAST | FT39098 |
FI.BA | FK-888 |
FILTRON | PP 988/4 |
FRAM | P11046 |
HEN | H359WK |
HOFFER | 5071 |
LAUTR | ELG 5434 |
MAHLE | KL 834 |
MANN | WK 9022 |
MAXGEAR | 26-0794 |
MEATDORIA | 5071 |
MEYLE | 16-14 323 0015 |
MOTAQUIP | LVFF 755 |
MULLER FIL | FN729 |
PURFLU | FCS752 |
RENAU | 16 40 011 37R |
RENAU | 16 40 050 33R |
RENAU | 82 00 911 875 |
RENAU | 82 00 911 877 |
RENAU | 8660003795 |
SCT | ST 6164 |
SCT | ST 6169 |
SOFIMA | S 4114 NR |
STELLOX | 21-00772-SX |
TECNOCAR | RN506 |
UFI | 24.114.00 |
VAICO | V46-0502 |
WILMINK | WG1484211 |
WIXFILTERS | WF8474 |
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Master-sport Automobiltechnik to marka słusznie kojarzona z samochodami sportowymi, jednak bogata oferta firmy obejmuje również części samochodowe do aut osobowych. Główną linię produkcyjną firmy Master-sport tworzą filtry samochodowe, głównie filtry paliwa i oleju. Firma nie tylko produkuje i dystrybuuje, ale również projektuje układy filtracyjne. Innowacyjne systemy oczyszczania powietrza wyróżniają produkty Master-sport na tle konkurencji. Filtry kabinowe ANTI-SMOG/STOP MICROB zaliczają się do ścisłej czołówki filtrów kabinowych, zapewniając niezwykle efektywne oczyszczanie powietrza ze smogu miejskiego.
Ważną odnogę działalności producenta części samochodowych Master-spot stanowi produkcja wahaczy. Części te charakteryzuje przystosowanie do pracy nawet w najtrudniejszych warunkach, w tym podczas gwałtownej jazdy po nierównym terenie i zróżnicowanej nawierzchni. Ponadto, w ofercie firmy Master-sport znajdują się również inne części układu zawieszenia – amortyzatory i sprężyny, elementy układu kierowniczego oraz klocki i tarcze hamulcowe. Rozbudowywana jest także oferta akumulatorów, części układu napędowego oraz płynów eksploatacyjnych.
Firma stale dąży do doskonalenia swoich produktów, pracując we własnych centrach badawczych oraz współpracując z najlepszymi laboratoriami na świecie. Master-Sport to firma o globalnym zasięgu, która od lat dostarcza części do pierwszego montażu takim producentom, jak Renault, Dacia, Skoda czy Łada. Ponadto, części zamienne Master-sort są ogólnodostępne na rynku wtórnym.