- Rodzaj filtra: Wkład filtra
- Wysokość [mm]: 115
- Średnica wewnętrzna [mm]: 13,3
- Średnica wewnętrzna 1 [mm]: 13,3
- Średnica zewnętrzna [mm]: 70
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ACDELCO | ACD 8057 E |
ALCOFILTER | MD-141-1 |
ARMAFILT | OBGD-70/115.0 |
ASAS | AS 304/KA |
ASAS | AS 3506 |
ASAS | AS 3515 |
BALDW | F834-F |
BOMAG | 96007992 |
BOSCH | 0 986 450 702 |
BOSCH | 1 457 429 359 |
BOSCH | 1 457 431 169 |
BOSCH | 9 451 080 371 |
BOSCH | N9359 |
CLAAS | 0133 537 0 |
CLEANF | MG 088 |
COMLINE | EFF102 |
COOPE | AZF 460 |
COOPE | RF 543 |
COOPERSFIA | FC1027B |
CROSLAND F | 4006 |
CROSLAND F | 4006 K |
DELPHI | HDF 500 |
DONALDSON | P550120 |
DONALDSON | P550481 |
DT SPARE P | 4.61529 |
FILFILTER | KF 1195 |
FILFILTER | KFE 1394 |
FILTRAK | K 040 |
FILTRON | PW 814 |
FLEETGUARD | FF5053 |
FRAD | 43.59.03/30 |
FRAM | C11864Z |
FRAM | C11864ZP |
GIF | FI 516 |
GUD | G 543F |
HANOH | 352 470 0092 |
HEN | D 12 E 5 KFR 2 |
HEN | E5KFR2 |
HEN | E5KFR2 D12 |
HOFFER | 7690232 |
JAPANPAR | FC-K14 |
JAPANPAR | JFC-K14 |
KNECHT | FR 3 D |
KOLBENSCHM | 028-FC |
KOLBENSCHM | 50 013 028 |
LAUTR | ELG 5500 |
LIEB | 550 7701-08 |
LIEB | 700 2304 |
LUBERFINER | L 3405F |
LUBERFINER | LFF 3403 |
LUBERFINER | LFF 3406 |
LUCCAV | 7176/500 |
LUCCAV | HDF 500 |
MAG | FOC1058 |
MAHLE | KX 49 |
MAHLE | KX 49 D |
MAHLE | KX 68 |
MAHLE | KX 68 D |
MAHLE | KX 68 D ECO |
MANN | BFU 700 x |
MEATDORIA | 4232 |
MERCE | 000 090 11 51 |
MERCE | 000 092 27 05 |
MERCE | 000 092 54 05 |
MERCE | 352 470 00 92 |
MERCE | A 000 090 11 51 |
MERCE | A 000 092 27 05 |
MERCE | A 000 092 54 05 |
MERCE | A 352 470 00 92 |
MEYLE | 034 323 0007 |
MONARK | 30 784 359 |
MOTAQUIP | VFF 107 |
MOTAQUIP | VFF 375 |
MULLER FIL | FN11010 |
Motorcraft | EFG 067 |
P.B.R. | AG-3281 |
PURFLU | C416 |
PUROLATOR | F 57213 |
PUROLATOR | F 57453 |
PUROLATOR | PF 3013 D |
QUINTON HA | QFF 9323 |
RYCO | R2294P |
SCT | SL 601 |
SOFIMA | S 2161 N |
SOGEFIPRO | FC7102B |
TECFIL | FC164 |
TECNOCAR | N1010 |
TEHO | 8018 |
TEHO | B 18 |
TRP | 1500502 |
TRP | 1534456 |
UFI | 21.061.00 |
UFI | 26.608.00 |
UNICO F. | FF 7115 x |
VAICO | V31-1017 |
VALEO | 587920 |
VOLVO | 11987489 |
VOLVO | 12709399 |
VOLVO | 66058603 |
VOLVO | 7025282 |
WIXFILTERS | 33167 |
WIXFILTERS | V33020 |
WIXFILTERS | WF33020 |
WIXFILTERS | WF8156 |
WOODG | WGF700X |
ZETOR | 93009904 |
ZETTE | 00 213 15108 |
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Maxgear to firma z polskim kapitałem, zajmująca się produkcją części samochodowych. Niemal od początku swojej działalności przedsiębiorstwo produkuje pompy oraz części układu zapłonowego. Części samochodowe z wymienionych kategorii śmiało można uznać za flagowe produkty marki, jednak to tylko niewielka część oferty producenta, która obejmuje niemal wszystkie kategorie podzespołów niezbędnych w samochodach osobowych oraz w autach ciężarowych.
Części samochodowe Maxgear uchodzą za niemal bezawaryjne, dzięki wyjątkowo drobiazgowej kontroli produktów przed wypuszczeniem ich na rynek. Producent od dłuższego czasu dokłada również wszelkich starań, aby produkty desygnowane logo jego marki cechowała przyjazność wobec środowiska. Części silnika, układu napędowego czy filtracyjnego marki Maxgear sprzyjają minimalizacji emisji spalin generowanych przez pojazd mechaniczny. Troska producenta o ekologię przejawia się również na etapie produkcji części samochodowych, za sprawą modernizacji procesów produkcyjnych.
Maxgear to stosunkowo młoda firma, obecna na rynku zaledwie od kilkunastu lat. Pomimo wejścia na rynek na krótko przed światowym kryzysem gospodarczym, przedsiębiorstwo od początku charakteryzuje niezwykle dynamiczny rozwój. Początkowo posiadając w ofercie jedynie kilkaset referencji, dzisiaj producent ma ich ponad 20 000. Poszerzenie oferty oraz udoskonalenie procesów produkcyjnych umożliwiły wejście na rynek europejski, na którym dzisiaj Maxgear staje się coraz ważniejszym graczem.