Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG9062 |
AB | FP8521 |
ALCOFILTER | SP2052 |
AMC FILTER | MF4655 |
AUTOMOTOR | LATE46 |
BLUEPRINT | ADC42329 |
CHAMP | FN63 |
COOPERSFIA | FT5180 |
DELPHI | FF0133 |
FILTRON | PP896 |
FRAM | G6345 |
HOFFER | 4061 |
HOFFER | 4393 |
JAPANPAR | JFC511 |
JAPANPAR | JFC587 |
KAGER | 110102 |
KNECHT | KL126 |
KNECHT | KL130 |
LAUTR | E46 |
LUCASFILTE | LFPF047 |
LUCCAV | FDB127 |
MAHLE | KL126 |
MAHLE | KL130 |
MANN | WK614/32 |
MEATDORIA | 4061 |
MEATDORIA | 4393 |
MECAFILTER | ELE3590 |
MISFAT | E118 |
MITSUBISHI | MB504750 |
MITSUBISHI | MB504763 |
MOTAQUIP | VFF191 |
MOTRIO | 8671004337 |
NIPPARTS | J1335019 |
NPS | M133I19 |
NPS | M133I35 |
PUROLATOR | F44657 |
PUROLATOR | PFC4657 |
SCT | ST368 |
SOFIMA | S1524B |
SOGEFIPRO | FT5180 |
TEHO | 61029 |
TS-UN | F338 |
UFI | 3152400 |
UNION | F338 |
VIC | FC329 |
WIXFILTERS | 33500 |
WIXFILTERS | WF8093 |
MITSUBISHI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Misfat to tunezyjska firma założona w 1979 roku, która specjalizuje się w produkcji i dystrybucji filtrów do samochodów zarówno osobowych, jak i ciężarowych. Obecnie firma zatrudnia ponad 850 pracowników i produkuje ponad 16 milionów filtrów rocznie, głównie z przeznaczeniem na rynki eksportowe.
W ofercie Misfat znajdziemy filtry:
Misfat posiada sześć oddziałów w: Tunezji (główna siedziba), a także: Francji, Hiszpanii, Maroko, Rosji i Polsce oraz sieć dystrybucji w ponad 60 krajach. Ponadto w skład marki Misfat wchodzą jeszcze marki: Mecafilter i Lautrette .
W związku z tym, iż Misfat jest także producentem części do oryginalnego wyposażenia pojazdu, musi spełniać także normy jakości produktów OEM (ang. Original Equipment Manufacturer).
Dlatego przedsiębiorstwo zainwestowało w dział badań i rozwoju. Pracują w nim wysoko wyspecjalizowani specjaliści, których zadaniem jest projektowanie i opracowywanie prototypów. Dzięki temu Misfat jest w stanie sprostać nawet największym wymaganiom klientów.
Ponadto, tunezyjskie przedsiębiorstwo w elastyczny sposób podchodzi do procesu produkcyjnego. Dzięki temu zyskuje przewagę nad konkurencją, ponieważ elastyczność umożliwia produkcję zróżnicowanego asortymentu, który na bieżąco odpowiada na potrzeby rynku.
Misfat posiada także certyfikaty: ISO 9001, ISO / TS 16949, ISO 14001 i OHSAS 18001 oraz certyfikat Q1 od Ford, który otrzymali w 2012 roku.